تجلیل فرماندار اسلامشهر از 32 دانش‌آموز برتر جام باشگاه‌های کتابخوانی


تجلیل فرماندار اسلامشهر از 32 دانش‌آموز برتر جام باشگاه‌های کتابخوانی

تهران- ایرنا- فرماندار شهرستان اسلامشهر از 32 دانش‌آموز که رتبه برتر استانی در جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان را کسب کردند، تجلیل کرد.

به گزارش ایرنا از فرمانداری اسلامشهر؛ مسعود مرسلپور روز سه شنبه در جمع این دانش آموزان، اولیاء آنان و اعضای ستاد جام باشگاههای کتابخوانی کودک و نوجوان گفت: شهرستان اسلامشهر از امکان و ظرفیت لازم برای کسب رتبه پایتخت کتابخوانی کشور برخوردار است.

وی با توجه به پایین بودن سرانه مطالعه کتاب در کشور اظهار داشت: در روزهای اخیر شاهد فروش میلیاردی در نمایشگاه مجازی کتاب هستیم اما فقط خرید کتاب ملاک نیست و متاسفانه در سالهای اخیر با افزایش استفاده مردم از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی سرانه مطالعه کتاب کاهش چشمگیری یافته است.

مرسلپور با بیان اینکه افزایش سرانه مطالعه کتاب نیاز به اراده جمعی، عمومی و فرهنگسازی دارد، افزود: برای توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه آموزش و پرورش می تواند نقشی اثر بخش داشته باشد.

وی استفاده از سیاست های تشویقی و برپایی اردوهای کتابخوانی را در بالا بردن سرانه مطالعه کتاب موثر دانست.

به گفته مرسلپور و باید از تجربه کشورهای موفق دنیا در حوزه کتابخوانی استفاده کنیم و راهکارها و روش های استفاده شده در این کشورها برای افزایش سرانه کتابخوانی را در اختیار خانواده ها قرار دهیم.

باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان گروه‌های کتاب‌خوانی هستند که با حضور حداقل ۱۲ کودک یا نوجوان برای مبادله کتاب و خواندن کتاب‌های مبادله شده و دیگر کتاب‌ها تحت نظر یک مربی بزرگ‌سال تشکیل و پس از ثبت در دبیرخانه مرکزی جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان فعالیت می‌کند.

شهرستان اسلامشهر با حدود ٨٠٠ هزار نفر جمعیت در غرب تهران قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله اسرائیل به سوریه و عراق همزمان با صدای انفجار در ایران