شهروندان مهابادی اسناد وقفی را در اختیار اداره اوقاف قرار دهند


شهروندان مهابادی اسناد وقفی را در اختیار اداره اوقاف قرار دهند

مهاباد- ایرنا- رییس اداره اوقاف و امور خیریه مهاباد گفت: شهروندانی که اسناد وقفی را در اختیار دارند، در جهت اجرای نیت خیراندیشان آن را تحویل این اداره دهند.

حسین مقتدر روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: اداره اوقاف و امور خیریه مهاباد در راستای رسالت سازمانی خود در نظر دارد هر گونه اسناد وقفی اعم از وقف نامه و و صیت نامه‌های موجود در نزد اشخاص را که به نحوی در آنها به وقف اشاره شده تحویل این اداره دهند.

وی ادامه داد: اشخاص حقیقی و حقوقی که چنین اسنادی را به صورت اصل یا تصویر سراغ دارند آن گزارش و به اداره اوقاف تحویل دهند.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه مهاباد اظهار داشت: احیا و شناسایی موقوفات در راستای حفظ و نگهداری از اسناد ارزشمند وقفی دنبال شده و تمامی مدارک و اسناد مربوطه قابل توجه بوده و بررسی خواهد شد.

مقتدر با بیان اینکه از ابتدای امسال ۱۰ وقف جدید در مهاباد ثبت شده است، گفت: هم اکنون مجموع موقوفات این شهرستان به ۵۱۰ فقره رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه مردم مومن مهاباد برای فرایض دینی اهمیت زیادی قایل بوده و در ادای آن همواره پیشگام هستند، بیان کرد: سنت حسنه وقف یکی از افتخارات مکتب اسلام و نیز از موثرترین اهرم‌های اعتقادی و فرهنگی برای جبران بخشی از نیازهای مادی و معنوی جامعه است.

وی با بیان اینکه وقف ظرفیتی قابل توجه برای رفع مشکلات جامعه است، بیان کرد: تلاش ما این است که وقف‌های جدید و نیت واقفان مطابق نیازهای روز جامعه باشد زیرا روز به روز جامعه با نیازهای مختلفی مواجه می‌شود و براین اساس باید برای رفع این نیازها وقف‌های جدیدی انجام شود.

نخستین وقف سال ۱۳۹۹ آذربایجان‌غربی نیز به ارزش ۵۰۰ میلیون ریال در یکی از روستاهای بخش خلیفان مهاباد به نیت احداث مسجد حضرت خدیجه (س) از طرف خیر نیک‌اندیش «قادر شباب» در سامانه موقوفات این شهرستان ثبت شد.

سال گذشته نیز ۱۵ مورد وقف به ارزش بیش از ۲۵ میلیارد ریال در این شهرستان به ثبت رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 31 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق