معاون استاندار: کاهش نرخ رشد جمعیت در آذربایجان‌غربی نگران‌کننده است


معاون استاندار: کاهش نرخ رشد جمعیت در آذربایجان‌غربی نگران‌کننده است

ارومیه- ایرنا- معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به نگران‌کننده بودن روند کاهشی نرخ رشد جمعیت در کشور و استان گفت: دستگاه‌های فرهنگی، آموزشی و رسانه‌ها به صورت جدی به این مساله ورود کرده و آثار و تبعات کاهش نرخ جمعیت را برای مردم تبیین کنند.

علی مصطفوی روز سه شنبه در دومین جلسه شورای راهبردی جمعیت آذربایجان‌غربی و دومین جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی استان افزود: کاهش نرخ رشد موجب بروز مشکلات جدی برای آینده کشور خواهد شد که باید با همه توان از آن جلوگیری کرد.

وی با اشاره به ارائه طرح تحقیقاتی در زمینه کاهش باروری در استان گفت: مجریان این طرح نظرات دستگاه‌های اجرایی استان را در روند اجرای این طرح احصا کرده و برای تصویب نهایی، آن را در کارگروه فرهنگی، اجتماعی، سلامت و زنان شورای برنامه ریزی و توسعه استان ارائه دهند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به مصوبه مجلس مبنی بر صدور شناسنامه برای همه فرزندان حاصل از ازدواج مادر ایرانی با پدر خارجی اضافه کرد: با صدور شناسنامه برای این فرزندان بخش قابل توجهی از مشکلات این افراد در حوزه هویتی حل می‌شود.

وی ادامه داد: در گذشته فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان غیرایرانی که بالای ۱۸ سال سن داشتند، شناسنامه دریافت می‌کردند که این قانون خلاهایی داشت که این خلاها با اجرای قانون جدید برطرف شده است.

مصطفوی با اشاره به بروز برخی مشکلات در خصوص روند ثبت وقایع حیاتی در مناطق حاشیه شهرهای آذربایجان‌غربی اظهار کرد: دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری با کمک دفاتر تسهیل‌گری در این زمینه اطلاعات و آمارهای موجود را برای تصمیم‌گیری به این کارگروه ارائه دهند.

در این جلسه اولین شناسنامه صادر شده برای فرزند زیر ۱۸ سال حاصل از ازدواج مادر ایرانی با پدر خارجی در آذربایجان‌غربی صادر و اهدا شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا