پایانه مرزی تمرچین پیرانشهر با افق 20 ساله ساماندهی می‌شود


پایانه مرزی تمرچین پیرانشهر با افق 20 ساله ساماندهی می‌شود

ارومیه- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به لزوم دقت به نیازهای آینده کشورمان در ارتباط با مرز و پایانه‌های مرزی گفت: پایانه مرزی تمرچین پیرانشهر در جنوب استان به عنوان یکی از پایانه‌های مرزی مهم کشور با افق 20 ساله ساماندهی می‌شود.

نادر صادقی روز سه‌شنبه در جلسه ساماندهی پایانه مرزی تمرچین با بیان اینکه این مرز به‌عنوان یکی از گذرگاه‌های مهم اقتصادی کشور مطرح است، اظهار کرد: برنامه ساماندهی این پایانه باید برای حداقل ۲۰ سال آینده پاسخگوی نیازهای مبادلات مسافر و کالای بین المللی کشورمان باشد.

وی با تأکید به در دسترس بودن مراکز خدمات رسان در مرزها بیان کرد: شرکت‌های خدمات‌رسانی که در مرز تمرچین برای خدمت گمارده شده‌اند، باید وظایف خود را به درستی انجام دهند و اداره‌کل گمرکات آذربایجان‌غربی وظیفه نظارت بر این شرکت‌ها را بر عهده دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی با انتقاد از نحوه ارائه خدمات توسط شرکت‌های خدمات رسان بخش خصوصی در مرزها به‌ویژه مرز تمرچین اظهار کرد: در صورت عدم رضایت مردم و فعالان بازرگانی و حمل و نقل از خدمات شرکت‌های موجود، از توانایی شرکت‌های خدمات رسان دیگر طی فراخوان عمومی ‌در این مهم استفاده خواهد شد.

صادقی با اشاره به ضرورت کاهش حجم ترافیک جاده دسترسی به مرز تمرچین که جزو بهترین راه‌های دسترسی به گذرگاه‌های مرزی در سطح کشور است، افزود: بازنگری در جانمایی در برخی ابنیه و شرکت‌های خدمات‌رسان داخل پایانه در طرح جدید ساماندهی مرز تمرچین مدنظر خواهد بود.

این جلسه با حضور مسوولان کشوری وزارت راه و شهرسازی و مسوولان استانی برگزار شد.

مرز تمرچین یکی از پنج مرز رسمی‌آذربایجان‌غربی و تنها مرز رسمی‌استان با شمال عراق است؛ در این مرز سالانه صدها میلیون دلار کالا مبادله می‌شود ولی زیرساخت‌های موجود در آن، مناسب به نظر نمی‌رسد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب‌توجه مرجانه گلچین با یک استایل جوان‌پسند