نتفلیکس در سالی که گذشت رقابت سختی را با شرکتهای تولیدکننده فیلم و سریال داشت، چراکه در سالهای اخیر اغلب کمپانیهای بزرگ تولیدی فیلم و سریال به فکر گسترش پخش اینترنتی آثار خود افتادهاند؛ آثاری که تا پیش از این جزو محتوای اصلی شبکه نتفلیکس محسوب میشدند. دیزنی، وارنر مدیا و انبیسی یونیورسال جزو شرکتهایی هستند که آثارشان را اینترنتی در دسترس مخاطبانشان قرار میدهند.به سبب همین رقابت و گسترش شبکههای پخش اینترنتی و نیز خارج شدن انحصار پخش تعدادی از برنامهها و فیلمها از نتفلیکس، کارشناسان والاستریت پیشبینی کرده بودند که در ماههای پایانی سال ۲۰۲۰، نتفلیکس بیش از ۶ میلیون مشترک جدید نداشته باشد اما با اضافه شدن بیش از ۸ میلیون مشترک جدید به این شبکه در سه ماه پایانی سال ۲۰۲۰، نتفلیکس از رقم پیشبینی شده عبور کرد.نتفلیکس از حضور مردم در خانه به سبب قرنطینههای اجباری استفاده کرده و با تولید و پخش سریال توانست بینندههای زیادی را بهدست بیاورد.
سود سرشار نتفلیکس از قرنطینه
شبکه پخش اینترنتی نتفلیکس طبق آماری که برای سال 2020 منتشر کرده، بیش از دو میلیارد دلار سود داشته است. همچنین این شبکه تعداد بیسابقهای از مشترکان از سراسر جهان را بهدست آورده که تعداد آنها به 204 میلیون کاربر میرسد؛ 36 میلیون کاربر از این تعداد تنها در سال گذشته میلادی به مشترکان نتفلیکس اضافه شدهاند.