برخی در ماه‌های پایانی دولت به دنبال تخریب و توهین هستند


برخی در ماه‌های پایانی دولت به دنبال تخریب و توهین هستند

مشهد- ایرنا- سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: متاسفانه برخی افراد در ماههای پایانی دولت به دنبال تخریب و توهین هستند در صورتی که باید به جای تخریب به دنبال نقد منصفانه باشند و رهبر معظم انقلاب نیز توهین و تخریب را ممنوع دانستند.

محمدعلی نبی پور عصر امروز در مراسم معارفه فرماندار شهرستان قوچان در سالن اجتماعات فرمانداری این شهر افزود: در این سال‌ها کارهای بزرگی انجام‌شده و کارهایی هم‌روی زمین‌مانده است، اشتباهاتی هم به طور قطع وجود داشته اما برای تقویت نظام باید به یکدیگر کمک کنیم.

وی با بیان این که در این سال‌ها علیرغم مشکلات دولت ۱۲ هزار روستا در کشور گازرسانی شده است ادامه داد: در حوزه آب شرب در روستاهای مختلف و اکثر مناطق بودجه‌های کلان هزینه شده و وضعیت فضاهای کالبدی روستایی مثل آسفالت ریزی بهبودیافته است.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با اشاره به انتخابات پیش رو مشارکت را رکن اصلی در انتخابات دانست و افزود: اگر رئیس‌جمهوری آینده با آرای بالا انتخاب شود بهتر می‌تواند درصحنه‌های بین‌المللی از حقوق کشور دفاع کند.

نبی پور افزود: امنیت رکن دوم انتخابات است و افزایش مشارکت در انتخابات می‌تواند امنیت ملی و بین‌المللی ما را واکسینه کند.

وی اضافه کرد: حضور همه جریانات فکری و احزاب در انتخابات در راستای رقابت و از نشانه‌های جمهوری اسلامی است که موجب مشارکت بالا در انتخابات خواهد شد.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با تاکید بر این که انتخابات آینده نباید باعث تفرقه شود گفت: هرگاه اجماع وجود داشته باشد توسعه نیز وجود خواهد داشت و هرگاه تفرقه داشته باشیم جز هدر رفت انرژی نخواهیم داشت.

نبی پور با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر حفظ انسجام و وحدت افزود: در ادبیات توسعه، اجماع نخبگان برای رسیدن به اهداف یک اصل است و باید بدانیم مسوولان یا مردم به‌تنهایی نمی‌توانند موفق باشند.

وی قوچان را شهرستانی با پتانسیل و زیرساخت‌های قابل‌توجه در استان دانست و اضافه کرد: اگر برخی تفرقه‌ها در این شهرستان کنار گذاشته شود و همنوایی شکل بگیرد می‌تواند از شهرستان‌های پیشرو در توسعه در استان باشد.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی سلامت را یکی از اولویت‌های دیگر استان خواند و افزود:۶۰ درصد اقتصاد خراسان رضوی به حوزه خدمات وابسته است و متأسفانه کرونا به اولین حوزه‌ای که آسیب وارد کرد حوزه خدمات و گردشگری بود

نبی پور افزود: در حال حاضر با مشکلات جدی در این حوزه رو به رو هستیم و اصناف، دستگاه‌های خدمت رسان و صنایع با مشکلات زیادی رو به رو شده اند.

وی تأکید کرد: بیماری کووید ۱۹ تا کنون سه بار در کشور ما اوج گرفته است و می‌تواند برای بار چهارم هم اوج بگیرد لذا تمام مراسم باید با رعایت پروتکل‌ها برگزار شود.

نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی هم گفت: صحبت از چپ و راست زیاد شده و این مساله جز شکاف عظیم در سیستم توسعه و برای سیستم‌هایی که نیاز به تحول در حوزه‌های مختلف دارد نوید دیگری نخواهد داشت.

علی آذری افزود: تغییر و تحولات امروز قوچان بسیار محسوس است و یکی از دلایل اصلی آن مساله اتحاد به شمار می‌رود.

وی با بیان این که عمل‌گرا بودن مسوولان برای مردمی که همیشه حامی نظام و مسوولان هستند بسیار مهم است اضافهکرد: توسعه پایدار و متوازن، بالا بردن کیفیت زندگی و سطح رفاهی به‌ویژه توجه به رفاه مادی و معنوی که امروز دستخوش نابرابری‌ها قرارگرفته باید موردتوجه مسوولان قرار بگیرد.

نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که امروز نمایندگان سه قوه در قوچان به اتحاد و همگرایی رسیده‌اند گفت: زحمات شبانه‌روزی رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب قوچان باعث شد کارخانه‌ای به عظمت آساک دوچرخ به مردم قوچان بازگردد.

آذری افزود: متأسفانه برخی افراد به دنبال پروژه ناامید سازی در میان مردم هستند اما امروز انتظار از مسئولان وحدت است تا مردم بتوانند تحول را در حوزه‌های مختلف ببینند.

برای رفع مشکلات باید دوراندیش بود

فرماندار جدید قوچان نیز در این جلسه با اشاره به این که برای رفع مشکلات در جامعه باید دوراندیش بود گفت: در شرایط فعلی باید از همه ظرفیت‌ها استفاده شود، شرایط اجتماعی و اقتصادی خوب نیست، تحریم‌ها فشارهای زیادی وارد کرده است و اگر غفلت کنیم مشکلات موجود تبدیل به مشکلات اجتماعی خواهد شد.

امین رضا مرآتی افزود: اگر شهرستانی دچار اختلافات زیاد باشد هنوز وقت پیشرفتش نرسیده است و هر چه تلاش کنیم فقط می‌توانیم مسائل روزمره را پیش ببریم .

وی اضافه کرد: حاشیه‌سازی ظلم به مردم است و اختلاف و تخریب‌ها مانع توسعه خواهد شد و بسترهای توسعه در شهرستان قوچان فراهم است از این رو باید در این بستر فضا را امن کنیم و متوجه کلام، عمل و رفتار خود باشیم زیرا یک‌کلام می‌تواند سرمایه‌گذاری را فراری دهد.

انقلابی بودن به حرف نیست

امام‌جمعه قوچان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در طول ۴۳ سال انقلاب همیشه نظام از مسئولین توانمند و شجاع حمایت کرده است گفت: امروز نظام و مردم نیازمند مسئولین انقلابی است و تنگناهایی که امروز مردم با آن مواجهند به این دلیل است که گاهی برخی از مسئولین انقلابی عمل‌نکرده‌اند.

حجت‌الاسلام محمدعلی دستجردی افزود: انقلابی بودن تنها به حرف زدن و یا چفیه انداختن نیست و مدیر انقلابی اهداف انقلاب را برای مردم ترسیم می‌کند و شجاعت و برنامه‌ریزی در عمل اوست.

در این مراسم از زحمات هادی رجایی نیا فرماندار پیشین شهرستان و عباس رضازاده مقدم سرپرست فرمانداری قدردانی و امین رضا مرآتی به‌عنوان فرماندار جدید شهرستان قوچان معارفه شد.

شهرستان قوچان در فاصله ۱۳۷ کیلومتری شمال غربی مشهد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل عاشقانه گوگوش با جذابترین شوهرش + عکس ها ، بیوگرافی گوگوش و 4 شوهر رسمی اش