ثبت پنج اثر گلستان در فهرست میراث طبیعی کشور


ثبت پنج اثر گلستان در فهرست میراث طبیعی کشور

گرگان - ایرنا - معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان گفت که با نظر مساعد اعضای شورای ثبت میراث طبیعی و قبول مستندات ارئه شده، پنج اثر طبیعی استان در فهرست میراث طبیعی کشور به ثبت رسید.

به گزارش شامگاه سه شنبه روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، سارا اخوت اظهار داشت: این آثار ثبتی شامل رویشگاه درختان سرونوش علی‌آبادکتول، رویشگاه درختان زربین رامیان، درخت کهن‌سال چنار روستای سرطاق بندرگز، لس‌های استان گلستان و پدیده زمین‌شناسی دره شمشیربُر روستای چمن‌ساور کردکوی است.

وی بیان کرد: با ثبت آثار در فهرست میراث طبیعی، قوانین کشور به‌عنوان چتر حمایتی در کنار دیگر تلاش دستگاه‌های متولی به حفاظت و ماندگاری آن ها کمک خواهد کرد.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان با اشاره به ضرورت حفاظت از میراث فرهنگی و طبیعی افزود: برای حفظ و حراست از این آثار و دیگر اثرهای ملی ثبت شده، نیروهای یگان حفاظت به‌صورت مستمر و روزانه از این آثار بازدید کرده و با هرگونه تخلف برخورد قانونی می کنند.

اخوت اظهار امیدواری کرد: با ثبت این آثار طبیعی، گام‌های ارزنده‌ای برای حفظ میراث طبیعی گلستان برداشته‌شده و زمینه جذب گردشگران داخلی و خارجی فراهم گردد.

استان گلستان با یک میلیون و ۸۵۰ هزار نفر جمعیت و شمار بسیار مراکز تفریحی و گردشگری طبیعی (کوه، دشت، جنگل، دریا و بیابان) از استان های گردشگرپذیر کشور است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا