مجوز بازگشایی سالن‌های تئاتر استان بوشهر ابلاغ شد


مجوز بازگشایی سالن‌های تئاتر استان بوشهر ابلاغ شد

بوشهر-ایرنا- معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: مجوز بازگشایی سالن‌های تئاتر که در اجرای محدودیت‌های کرونایی تعطیل شده بودند، ابلاغ شده‌است و پلاتوهای این استان می‌توانند با ظرفیت 30 درصد فعالیت خود را از سرگیرند.

محمد حسین زندویان روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا بیان کرد: با این وجود تاکنون هیچ ‌یک از گروه‌های تئاتر استان آمادگی خود را برای اجرا در زمان حاضر اعلام نکرده‌است و هنوز اجرایی به روی صحنه نرفته است.

وی افزود: بوشهر به عنوان یکی از استان‌های فعال حوزه هنر نمایش ۲۵ پلاتو و سالن نمایش فعال دارد که همه شهرستان‌های دهگانه این استان را پوشش می‌دهد و از این میان شهرستان‌های بوشهر با سه و دیلم، دشتی و اهرم هر کدام با ۲ پلاتو بیشترین پلاتوهای تئاتر را به خود اختصاص داده‌اند.

زندویان با بیان اینکه سالن‌ها و پلاتوهای تئاتر به بخش خصوصی واگذار شده‌است، تاکید کرد: در صورت آغاز فعالیت و روی صحنه رفتن اجراها، متولیان این سالن‌ها موظف هستند به تهویه و ضدعفونی مناسب سالن و نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی تماشاگران هستند و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بر فعالیت آنها نظارت مداوم دارد.

در استان بوشهر شمار زیادی گروه تئاتر وجود دارد که از این شمار تنها ۳۴ گروه ثبت سامانه شده‌اند و هر گروه که آماده اجرای صحنه‌ای در زمان حاضر باشد می‌تواند نسبت به اخذ مجوز اجرا اقدام کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا