وضعیت تنها زمین چمن فوتبال سلسله نامناسب است


وضعیت تنها زمین چمن فوتبال سلسله نامناسب است

خرم‌آباد - ایرنا - تنها زمین چمن فوتبال در شهرستان سلسله این روزها وضعیت مناسبی ندارد و کلیه اهالی فوتبال شهرستان از وضعیت نابسامان آن گله مند هستند.

در سال های گذشته شهرستان سلسله در زمینه فوتبال حرفهایی برای گفتن داشت و تیم های اتحاد و پارسه این شهرستان رقیبی سرسخت در لیگ های استانی و کشوری برای حریفان خود به شمار می رفتند. اما این روزها عدم توجه به مشکلات و کمبودهای فوتبالیست ها و حال نزار تنها زمین چمن مجموعه ورزشی " شهید ارکیا" باعث شده تا اکثر فوتبالیست ها انگیزه ای به فعالیت نداشته و شهرستان سلسله همچون سالهای گذشته شاهد برگزاری مسابقات مهیج در این رشته ورزشی برای فوتبال دوستان نباشد.

یکی از جوانانی که در حال تمرین در اوضاع نابسامان زمین چمن این ورزشگاه است، در این باره اظهار داشت: تاکی باید دست روی دست بگذاریم و شاهد پسرفت فوتبال شهرستان باشیم.

وحید حسنوند با بیان اینکه زیرساخت های لازم برای رشد فوتبال در شهرستان وجود ندارد، بیان کرد: زمین چمن ورزشگاه ارکیا در سالهای گذشته از آنچنان رونقی برخوردار بود که اکثر تیمهای استان از بازی در این زمین لذت می بردند اما وضعیت نابسامان کنونی آن باعث شده ناراحت کننده است.

وی با اشاره به نبود رختکن و سرقت وسایل ورزشکاران اضافه کرد: ورزشکارانی که برای تمرین می آیند حتی از یک آبخوری و سرویس بهداشتی مناسب محروم هستند.

این جوان فوتبالیست با اشاره به اینکه هیات فوتبال شهرستان فاقد ماشین چمن زنی است، افزود: سالهاست که حتی از کودشیمیایی برای تقویت چمن های این زمین استفاده نشده، خط کشی نشده و وضعیت نابسامان آن باعث مصدومیت های پی در پی ورزشکاران می شود.

وی با اشاره به نقل و انتقال حدود ۶ بازیکن شهرستان به تیم های مطرح کشور و حضور این ورزشکاران در لیگ برتر جوانان و امید کشور، ادامه داد: تیم های رده سنی باشگاه آینده سازان نوین ایشتار تبدیل به قطب رده سنی استان شده اند اما هیچ توجهی به آنها صورت نمی گیرد.

وی با اشاره به حضور سه بازیکن الشتری در لیگ برتر بزرگسالان فوتسال کشور، بیان کرد: بازیکنان مطرحی چون فرشید نادری در لیگ برتر فوتسال سن ایچ ساوه، وحید ندری در قم و فرید نادری در تیم لیگ برتر اهورا بهبهان و عضو تیم ملی فوتسال بزرگسالان کشور حضور دارند که انتظار می رود از مسولین استانی و شهرستانی کمک کنند که از این شهرستان که معدن استعدادهای ورزشی است به لیگ های برتر کشور معرفی شوند تا از لحاظ امکانات و تجهیزات سالنها رسیدگی لازم به آن صورت بگیرد.

حسنوند با گلایه از عدم توجه به فوتبال شهرستان، گفت: متولیان ورزش و فوتبال شهرستان باید حضور مستمری برای پیشرفت فوتبال داشته و به دنبال اسپانسری قوی برای رشد و توسعه فوتبال شهرستان باشند، متاسفانه سالهاست که ما یک تیم در لیگ بزرگسالان کشور نداشته ایم و شهر ما میزبان یک تیم غیر استانی نبوده است.

رییس هیات فوتبال شهرستان سلسله با اشاره به وجود حدود ۴۰۰ ورزشکار سازمان یافته در رشته فوتبال اظهار داشت: بیشترین تعداد ورزشکاران سازمان یافته در شهرستان متعلق به رشته ورزشی فوتبال است.

غلامعباس پور زید با اشاره به اینکه در حال حاضر شهرستان سلسله دارای یک تیم به نام ایران شرق در لیگ دسته یک لرستان که تیم اول این لیگ نیز است، اضافه کرد: شهرستان دارای ۲ تیم بود که امتیاز تیم دیگر به دلیل مشکلات مالی واگذار شد.

وی با اشاره به مشکلات مالی به عنوان مهمترین مشکل هیات فوتبال شهرستان، خاطرنشان کرد: شهرستان سلسله دارای استعدادهای بسیار خوبی در زمینه فوتبال است و بسیاری از بازیکنان آن در تیم های مطرح کشور در حال بازی هستند اما تیم های شهرستان اکثرا به دلیل مشکلات مالی از رفتن به مراحل بالاتر انصراف می دهند.

پور زید با اشاره به اینکه در سالهای گذشته تیم اتحاد الشتر در لیگ دسته سه کشور حضور داشت، افزود: این تیم به علت نداشتن اسپانسر از ادامه بازی ها انصراف داد، متاسفانه در شهرستان کارخانه یا صنعتی بزرگ وجود ندارد که بتواند از تیمها حمایت مالی کند و همین باعث شده که تیمها با وجود داشتن استعدادهای خوب از ادامه فعالیت باز بمانند.

وی با اشاره به وضعیت تنها زمین چمن شهرستان، گفت: این زمین در اوایل دهه ۷۰ به بهره برداری رسیده اما به دلیل مشکلات مالی تاکنون هیچگونه بازسازی و توجهی به وضعیت آن نشده است.

رییس هیات فوتبال سلسله با اشاره به بازدید نماینده سلسله و دلفان در مجلس به همراه مدیرکل ورزش و جوانان لرستان از وضعیت چمن فوتبال شهرستان، عنوان کرد: در این بازدید قول مساعد جهت تخصیص اعتبار برای بازسازی چمن داده شد.

وی با اشاره به توسعه فوتبال شهرستان و رساندن تیمهای در حال فعالیت از ۶ به ۲۰ تیم، تصریح کرد: برگزاری مسابقات منظم در ۲ سطح دسته یک و دسته ۲ بیشترین ورزشکار سازمان یافته، ارتقای وضعیت داوری در سطح استان و حتی کشور، برگزاری کلاسهای آموزش مربیگری فوتبال و فوتسال، بیشترین پیگیری برای شرکت دادن تیمهای جوانان و امید شهرستان در مسابقات استانی، فعال کردن فوتسال بانوان، حضور فعال تیمهای شهرستان در مسابقات استانی و میزبانی مسابقات آنان در شهرستان از جمله فعالیت های صورت گرفته هیات فوتبال در سالهای اخیر در شهرستان بوده است.

رییس اداره ورزش و جوانان سلسله نیز با اشاره به فعالیت بیش از سه هزار ورزشکار سازمان یافته در شهرستان سلسله، اظهار داشت: حدود ۴۰۰ ورزشکار از این تعداد متعلق به رشته ورزشی فوتبال هستند.

امین احمدپور با اشاره به اینکه زمین فوتبال شهرستان تا رسیدن به استانداردهای لازم فاصله دارد، افزود: در بازدیدی که نماینده سلسله و دلفان به همراه مدیرکل از وضعیت چمن طبیعی فوتبال شهرستان داشتند قول مساعد جهت تخصیص اعتبار برای بازسازی و بهسازی آن را به صورت استاندارد تا قبل از تابستان سال آینده را دادند.

وی با تاکید بر لزوم اهتمام ویژه جهت تکمیل طرح سکوی تماشاگران تا قبل از پایان دولت تدبیر و امید، خاطرنشان کرد: با تکمیل این طرح ها می توان به رشد و توسعه فوتبال شهرستان امیدوار بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی اوس غلام ”نون خ” با استایلی شیک و امروزی رو دیده بودین ؟!