780 دانش آموز خمینی به فضای مجازی دسترسی ندارند


780 دانش آموز خمینی به فضای مجازی دسترسی ندارند

خمین - ایرنا - مدیر آموزش و پرورش خمین گفت: 2 هزار و 100 دانش آموز این شهرستان در روزهای نخست شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس، به فضای مجازی دستری نداشتند که با حمایت خیرین و مدیران مدارس این شمار امروز به کمتر از 780 نفر کاهش پیدا کرده است.

« عبدالرضا پیرحسین‌لو» روز چهارشنبه در شورای آموزش و پرورش خمین افزود: اطلاعات دانش آموزان بی بضاعت تحت پوشش کمیته امداد و غیر تحت پوشش از سوی مدیران مدارس جمع‌آوری و تبلت ، گوشی تلفن همراه و بسته های حمایتی بین آنان توزیع می‌شود.
وی اظهار داشت: در راستای اجرایی کردن سند تحول بنیادین، بسته تحولی «مدرسه کانون تربیتی محله» با هدف کاهش فاصله بین جامعه و مدرسه، ارتباط بین یادگیری‌های مدرسه و زندگی اجتماعی، تبدیل مدرسه به کانون پیشرفت فرهنگی - تربیتی محله و افزایش مشارکت عوامل اثربخش بیرونی در امور آموزشی و پرورشی مدارس در خمین اجرا می‌شود.
وی با بیان اینکه آموزش و پرورش خمین دارای ۲۱۴ ملک است، ادامه داد: ۱۵ ملک از این تعداد سند تک برگی و کمتر از ۷۰ ملک سند دفترچه ای دارند.
مدیر آموزش و پرورش خمین گفت: بازرس ویژه وزارت آموزش و پرورش پس از بازدید از مدارس حاشیه شهر و مناطق روستایی شهرستان، از وضعیت این مدارس نسبت به استان‌ها و شهرستان‌های دیگر ابراز رضایت کرد.
پیرحسین‌لو با بیان اینکه در قالب طرح حامی از ظرفیت مدارس برخوردار برای رفع کمبودهای مدارس کم برخوردار استفاده می شود، افزود: کلاس آمادگی کنکور برای تمام دانش‌آموزان مقطع دوازدهم به شکل رایگان در فضای مجازی برگزار می‌شود و انتظار می‌رود تعداد قبول شدگان در آزمون سراسری از این شهرستان در سال آینده ۲ برابر شود.
فرماندار خمین نیز با اشاره به اینکه فعالیتهای فوق برنامه در مدارس باید براساس تشخیص معلمان، موافقت والدین دانش آموزان و درخواست دانش آموزان برگزار شود، گفت: این برنامه ها نباید اجباری شوند.
« احمد طهرانی» پیشرفت به سمت دولت الکترونیک را از مزایای شیوع بیماری کرونا دانست و افزود: آموزش در فضای مجازی شرایط سختی را برای معلمان، خانواده‌ها و دانش‌آموزان به ویژه دانش آموزان مقطع ابتدایی ایجاد کرده است.
وی در خصوص چهل و دومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی نیز اظهار داشت: پخش سرودهای انقلابی و برنامه‌هایی با موضوع انقلاب در شبکه شاد فرصت خوبی برای انتقال مفاهیم ارزشی و انقلابی است.

خمین در جنوب استان مرکزی واقع شده و و ۱۷ هزار و ۷۰۱ دانش‌آموز در این شهرستان تحصیل می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته