چالشی با دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نداریم، اما هم‌شنوی لازم هم وجود ندارد


چالشی با دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نداریم، اما هم‌شنوی لازم هم وجود ندارد

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان با تاکید براینکه متولی بحران چه کرونا و چه زلزله، دولت است، گفت: همراهی و همکاری لازم را با دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در مدیریت بحران کرونا داشته ایم و چالشی با دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نداریم، اما معتقدیم هم شنوی لازم هم وجود ندارد.

علی اعتصام پور امروز (چهارشنبه_۸ بهمن ماه) در نشست خبری با خبرنگاران، اظهار کرد: حال اصفهان خوب نیست؛ آب در زاینده رود جاری نیست، هوای سالم در شب و روز نداریم و همدلی بین مدیران اصفهانی کمرنگ است.

وی با اشاره به اینکه آذربایجان‌ شرقی و غربی با وفاق خودشان توانستند امکانات ستاد برخوردار تهران را جذب کنند و دریاچه ارومیه را احیا کنند، گفت: بسیاری از وزرا و مسئولان ارشد کشور اصفهانی هستند، اما ‌ نتوانستیم قطره ای آب در زاینده رود جاری کنیم و من به عنوان یک پزشک و شهروند اصفهان این گلایه ها را مطرح می کنم.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه در کل کشور مشکل نقص گفت وگو به معنای هم شنوی داریم، افزود: باید در استان اصفهان گفت وگو به معنای هم شنوی در بین مسئولان اتفاق افتد. نیازی نیست شهرداری اصفهان با شهرهای دیگر دنیا خواهرخوانده شود، بلکه باید اول با دیگر شهرهای کشور و حتی شهرهای استان اصفهان خواهرخوانده شود.

وی با تاکید براینکه پزشکی باید به سمت حکیمی برود، گفت: حکیم باید ببیند مشکل بیمار چیست و وقتی متوجه شد به خاطر آلودگی است آن را اعلام کند. نمی توانم مرتب اسپری برای بیماران تجویز کنیم، بلکه باید فکری برای آلودگی هوای شهر شود. امروز هر پدیده ای باید از چند منظر بررسی شود و هر مسئولی در هر بخشی قبل از قضاوت برای حل مشکل هم شنوی کند.

به گزارش ایسنا، اعتصام پور با اشاره به اینکه همه گیری کرونا اتفاق جدیدی نیست و در تاریخ تکرار شده، اما انسان ها از آن درس نگرفتند، تصریح کرد: باید برای هر بحرانی بدترین سناریو را پیش بینی کرد، اما در کل کشور این کار را نکرده ایم. در اصفهان نیز مدیریت بیماری ها و درمان به دست دانشگاه علوم پزشکی است که زیرمجموعه وزارت بهداشت است.

وی با بیان اینکه دولت باید برای مدیریت بحران و درمان هزینه کند، خاطرنشان کرد: سازمان تامین اجتماعی دو قسمت درمان مستقیم شامل ۲۷ پلی کلینیک و ۳ بیمارستان و درمان غیرمستقیم دارد، این درحالی است که در مدیریت همه گیری کرونا در کشور می توان گفت هیچ مدیریت درمانی به اندازه مدیریت درمان تامین اجتماعی استان اصفهان با تولیت اصلی بحران کرونا یعنی دانشگاه علوم پزشکی همکاری نداشت.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا، گفت: در اسفندماه بیمارستان غرضی و بعد فاطمه زهرای نجف آباد را وارد مدیریت همه گیری گرونا کردیم، این درحالی است که ریالی از خیرین و دستگاه ها دریافت نکرده ایم و تنها با منابع خودمان خدمات رسانی کرده ایم.

وی با اشاره به اینکه بعد از گذشت ۶ ماه و اضافه نشدن پرسنل و پزشک به مجموعه مدیریت درمان، اعلام کردیم نیروهایمان خسته شده اند، افزود: گفتند باید تعدادی تخت به کرونا اختصاص دهید، براین اساس حجم ورودی این دو بیمارستان را به ترتیب کم کردیم و کل حجم بار بیمارستان شریعتی که یکی از بهترین بیمارستان های استان است، زیر بار کرونا رفت.

اعتصام پور با اعلام اینکه بیمارستان شریعتی ۹.۶ درصد نرخ مرگ و میر بیماران کووید را داشته، درحالی که بیمارستانی با نرخ مرگ و میر ۱۳ درصد هم داشته ایم، گفت: در ابتدای همه گیری کرونا کلا ۳ بای پب داشتیم که امروز به ۳۳ دستگاه رسیده، همچنین ۱۹ دستگاه ونتیلاتور به ۴۸ دستگاه رسید. در اوج مشکلات مالی دو دستگاه پمپ قلبی ریوی خریداری کردیم، درحالی که نه یارانه دولتی داشتیم و نه کمک خیران.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان درمورد دستگاه پی سی آر نیز توصیح داد: در کل کشور در این زمینه مشکل وجود داشت، اما با آزمایشگاه های خصوصی قرارداد بستیم تا مشکلی برای انجام تست پی سی آر نداشته باشیم، ضمن اینکه در چند هفته آینده یکی از مجهزترین دستگاه های پی سی آر در بیمارستان شریعتی مستقر خواهد شد.

وی در پاسخ به سوال دیگر ایسنا در مورد به روزرسانی تجهیزات بیمارستان های تامین اجتماعی در استان، گفت: اولین پد بالگرد هم سطح بیمارستانی در بیمارستان فاطمه زهرا نجف آباد بهره برداری شد که حدود ۶۰۰ میلیون تومان هزینه داشت، همچنین هتلینگ ‌حدود ۵۰ درصد این بیمارستان درحال ساخت است. در مجموع هیچ کمبودی برای خدمات رسانی به بیماران نداریم و امکان همه اعمال جراحی ها وجود دارد و در حد وسع خود امکانات درمانی برای جامعه هدف مان را توسعه داده ایم.

اعتصام پور در ادامه با تاکید براینکه همراهی و همکاری لازم را با دانشگاه علوم پزشکی اصفهان داشته ایم، اما متاسفانه شاهدیم که دانشگاه علوم پزشکی از دیر و زود شدن مطالبات شکایت می کند، تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان درحال حاضر هیچ مطالبه به روزی از ما ندارد، درحالی که برای دریافت کوچکترین مجوز باید سخت ترین مراحل را طی کنیم و جای تعامل دوجانبه خالی است.

وی بار دیگر با تاکید براینکه متولی بحران چه کرونا باشد و چه زلزله دولت است، یادآور شد: در همه گیری کرونا سازمان تامین اجتماعی هزینه بیماران را در دانشگاه و غیر دانشگاه پرداخت کرد و بیمارستان های خود را نیز وارد مدار کرد. تمام تلاش خود را کرده ایم و به اذعان دانشگاه عملکرد خوبی داشته ایم، اما همراهی لازم با ما انجام نشد. البته چالشی با دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نداریم، اما معتقدیم هم شنوی هم وجود ندارد.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان در ادامه با اشاره به اینکه بالای ۳۰ درصد از بیماران استان های چهارمحال و بختیاری و لرستان را در مراکز خصوصی و دانشگاهی و مراکز تأمین اجتماعی خدمات رسانی می کنیم، گفت: این درحالی است که بین استان ها نیز هم شنوی وجود ندارد درحالی که منافع ما مشترک است.

وی با اشاره به درخواست انباشته جامعه کارگری به غیر از کم بودن مراکز درمانی، تصریح کرد: امکاناتی آورده ایم که باید زیرساخت های لازم برای استفاده آن فراهم باشد، مثل آنژیو قلب در بیمارستان شریعتی که تا ۵۰ درصد پیش رفته و به صورت موقت اتاق اختصاصی قرار داده ایم که پشتوانه آنژیو و یک سی سی یو باشد، اما اگر تکمیل شود می تواند خدمات قابل قبولی به بیماران ارائه کند.

اعتصام پور با تاکید براینکه نسخه الکترونیک یک نیاز منطقی در کشور است، توضیح داد: خوشبختانه در درمان مستقیم نسخه الکترونیک محقق شد، اما در بخشی از کار متاسفانه وقتی به حوزه وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی می رسد دچار مشکل می شویم که متولی سلامت و الکترونیکی کردن پرونده بیماران اند، البته در کل کشور پهنای باند و سرورها به سرعت مورد نیاز نیست.

وی با بیان اینکه حدود ۶۰ درصد از مطب ها و درمانگاه های تامین اجتماعی را زیر پوشش الکترونیک برده ایم، افزود: بعد از آن باید به سمت پرونده الکترونیک برویم، در عین حال که پایلوت ایجاد پرونده الکترونیک شده ایم که اگرچه کار بسیار سختی است، اما ظرف ۶ ماه آینده اگر وزارت بهداشت، تعاون و ارتباطات و اطلاعات کمک کنند پرونده الکترونیک در استان اصفهان به صورت پایلوت راه اندازی می شود.

وی با بیان اینکه در بخش خدمات سرپایی مشکل داریم، گفت: اما در مورد کیفیت بستری در سیستم درمان تامین اجتماعی جای شکی وجود ندارد و ادعا داریم بدون واسطه رزیدنت پزشک متخصص و فوق تخصص بالای سر بیمار حضور دارد، حتی به دلیل کاهش کیفیت، پزشک متخصص اخراج کردیم چون این موضوع برای ما در اولویت است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان، با بیان اینکه هم اکنون ۱۵۰ هزار پرونده دیابت تجمیع شده داریم که همه الکترونیک شده است، تصریح کرد: برای خدمات رسانی به سالمندان درمانگاه قدس آماده شده و درحال تجمیع متخصصان هستیم تا خدمات مورد نیاز به سالمندان ارائه شود، همچنین در پشت سالن اجلاس سران زمینی خریده ایم تا با تامین اعتبارات، مجموعه ای احداث و به تخت های بیمارستانی ما اضافه شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟