به گزارش ایرنا، جلال بهرامی روز چهارشنبه در جلسه بررسی روند ساخت قطعه سوم آزادراه شرق اصفهان اظهارداشت: شرایط کار در طرح های عمرانی بسیار دشوار است اما هر طور شده باید روند تکمیل اینگونه طرح ها تسریع یابد.
وی ادامه داد: با توجه به وجود سرمایهگذار و پیمانکاران خوب در قطعه سوم آزادراه شرق اصفهان و وضعیت موجود، به تکمیل این طرح بسیار خوش بین هستیم.
معاون ساخت و توسعه آزادراههای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور افزود: مسیرهای بحرانی این طرح باید بهعنوان یک پروژه شاخص مورد توجه قرار گیرد تا روند اجرایی کار ملموستر، شفافتر و سریعتر پیش رود.
بهرامی اضافه کرد: جبهههای کاری این پروژه هم باید افزایش پیدا کند تا کارها به موازات یکدیگر پیش رود.
وی بیان کرد: استفاده از ظرفیتهای قانونی به منظور جدی تر شدن پروژه و جلوگیری از طولانی شدن آن از اهمیت ویژهای برخوردار است.
معاون ساخت و توسعه آزادراههای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور خاطرنشان کرد: تلاش ما تکمیل هر چه سریعتر این طرح است و در روند کار باید چند نوبت کاری فعال شود تا عملیات اجرایی آن با سرعت بیشتری انجام شود و زمان تعیین شده برای تکمیل و افتتاح آن عملیاتی شود.
مجری طرحهای زیربنایی استان اصفهان گفت: طرح قطعه سوم آزادراه شرق اصفهان از طرح های مهم آزادراهی کشور محسوب میشود که باید برای تسریع در روند ساخت و تکمیل و رفع موانع احتمالی آن تلاش کنیم.
علیرضا صلواتی ابراز امیدواری کرد که باید با همدلی تیم اجرایی، مشاوران، ناظران و پیمانکاران طرح، ظرفیت سازی بمنظور تکمیل هرچه سریعتر طرح فراهم شود.
وی افزود: تزریق منابع مالی به این طرح از اهمیت ویژهای برخوردار است و تلاش های قابل توجهی در این زمینه انجام شده که باید ادامه پیدا کند.
صلواتی اضافه کرد: بخش نخست قطعه سوم آزادراه شرق اصفهان باید تا خرداد سال آینده تکمیل شود و همه توان مجموعه در این زمینه بکارگیری خواهد شد.
به گزارش ایرنا، جلسه بررسی روند ساخت قطعه سوم آزادراه شرق اصفهان باحضور معاون ساخت و توسعه آزادراههای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی و مجری کل طرحهای زیربنایی استان اصفهان در محل این طرح برگزار شد.
کنارگذر شرق اصفهان از آزاد راه نطنز – کاشان – اصفهان آغاز و به آزاد راه اصفهان – شیراز ختم میشود.
تاکنون قطعات اول و دوم این طرح به بهره برداری رسیده و قطعه سوم آن در دست احداث است.
این آزادراه که از کیلومتر ۳۰ آزادراه اصفهان - نطنز - کاشان شروع و به طول ۹۳ کیلومتر به سمت شرق ادامه مییابد؛ جاده اصفهان اردستان را قطع و با عبور به سمت بزرگراه اصفهان - نایین در غرب و سپس منطقه باغ رضوان به سمت جنوب میرود، سپس با عبور از کنار شهر جدید بهارستان و گردنه لاشتر به بزرگراه (آزادراه) اصفهان - شیراز متصل میشود.
افتتاح این طرح ۵۰ کیلومتر فاصله استانهای جنوبی کشور به جنوب را کوتاه میکند.
تفاهمنامه تامین مالی، اجرا، بهرهبرداری و انتقال آزاد راه کنارگذر شرق اصفهان از سال ۹۴ بین وزارت راه و شهرسازی و صندوق بازنشستگی کشوری به امضا رسید.
قطعه اول آزادراه شرق اصفهان از آزادراه اصفهان - نطنز تا آزادراه اصفهان- اردستان به طول ۳۰ کیلومتر، قطعه دوم آن در ادامه تا جاده اصفهان - نایین به طول ۳۳ کیلومتر و قطعه سوم این کنارگذر از جوار باغ رضوان تا گردنه لاشتر پس از بهارستان، به طول ۳۰ کیلومتر است.