بروکراسی اداری نباید مانع اجرای طرح های عمرانی در کشور شود


 بروکراسی اداری نباید مانع اجرای طرح های عمرانی در کشور شود

اصفهان- ایرنا- معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: بروکراسی اداری نباید مانع اجرای طرح های عمرانی در کشور شود بلکه باید با تسریع در روند اجرای پروژه‌ها، چالش‌های موجود برطرف شود.  

به گزارش ایرنا، جلال بهرامی روز چهارشنبه در جلسه بررسی روند ساخت قطعه سوم آزادراه شرق اصفهان اظهارداشت: شرایط کار در طرح های عمرانی بسیار دشوار است اما هر طور شده باید روند تکمیل اینگونه طرح ها تسریع یابد.

وی ادامه داد: با توجه به وجود سرمایه‌گذار و پیمانکاران خوب در قطعه سوم آزادراه شرق اصفهان و وضعیت موجود، به تکمیل این طرح بسیار خوش بین هستیم.

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور افزود: مسیرهای بحرانی این طرح باید به‌عنوان یک پروژه شاخص مورد توجه قرار گیرد تا روند اجرایی کار ملموس‌تر، شفاف‌تر و سریع‌تر پیش رود.

بهرامی اضافه کرد: جبهه‌های کاری این پروژه هم باید افزایش پیدا کند تا کارها به موازات یکدیگر پیش رود.

وی بیان کرد: استفاده از ظرفیت‌های قانونی به منظور جدی تر شدن پروژه و جلوگیری از طولانی شدن آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور خاطرنشان کرد: تلاش ما تکمیل هر چه سریع‌تر این طرح است و در روند کار باید چند نوبت کاری فعال شود تا عملیات اجرایی آن با سرعت بیشتری انجام شود و زمان تعیین شده برای تکمیل و افتتاح آن عملیاتی شود.

مجری طرح‌های زیربنایی استان اصفهان گفت: طرح قطعه سوم آزادراه شرق اصفهان از طرح های مهم آزادراهی کشور محسوب می‌شود که باید برای تسریع در روند ساخت و تکمیل و رفع موانع احتمالی آن تلاش کنیم.

علیرضا صلواتی ابراز امیدواری کرد که باید با همدلی تیم اجرایی، مشاوران، ناظران و پیمانکاران طرح، ظرفیت سازی بمنظور تکمیل هرچه سریعتر طرح فراهم شود.

وی افزود: تزریق منابع مالی به این طرح از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و تلاش های قابل توجهی در این زمینه انجام شده که باید ادامه پیدا کند.

صلواتی اضافه کرد: بخش نخست قطعه سوم آزادراه شرق اصفهان باید تا خرداد سال آینده تکمیل شود و همه توان مجموعه در این زمینه بکارگیری خواهد شد.

به گزارش ایرنا، جلسه بررسی روند ساخت قطعه سوم آزادراه شرق اصفهان باحضور معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی و مجری کل طرح‌های زیربنایی استان اصفهان در محل این طرح برگزار شد.

کنارگذر شرق اصفهان از آزاد راه نطنز – کاشان – اصفهان آغاز و به آزاد راه اصفهان – شیراز ختم می‌شود.

تاکنون قطعات اول و دوم این طرح به بهره برداری رسیده و قطعه سوم آن در دست احداث است.

این آزادراه که از کیلومتر ۳۰ آزادراه اصفهان - نطنز - کاشان شروع و به طول ۹۳ کیلومتر به سمت شرق ادامه می‌یابد؛ جاده اصفهان اردستان را قطع و با عبور به سمت بزرگراه اصفهان - نایین در غرب و سپس منطقه باغ رضوان به سمت جنوب می‌رود، سپس با عبور از کنار شهر جدید بهارستان و گردنه لاشتر به بزرگراه (آزادراه) اصفهان - شیراز متصل می‌شود.
افتتاح این طرح ۵۰ کیلومتر فاصله استان‌های جنوبی کشور به جنوب را کوتاه می‌کند.

تفاهم‌نامه تامین مالی، اجرا، بهره‌برداری و انتقال آزاد راه کنارگذر شرق اصفهان از سال ۹۴ بین وزارت راه و شهرسازی و صندوق بازنشستگی کشوری به امضا رسید.
قطعه اول آزادراه شرق اصفهان از آزادراه اصفهان - نطنز تا آزادراه اصفهان- اردستان به طول ۳۰ کیلومتر، قطعه دوم آن در ادامه تا جاده اصفهان - نایین به طول ۳۳ کیلومتر و قطعه سوم این کنارگذر از جوار باغ رضوان تا گردنه لاشتر پس از بهارستان، به طول ۳۰ کیلومتر است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


غمگین ترین تصویر انسانم