فعالیت 14 تور غیرمجاز گردشگری در استان مرکزی متوقف شد


فعالیت 14 تور غیرمجاز گردشگری در استان مرکزی متوقف شد

اراک - ایرنا - معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت :فعالیت 14 تور غیرمجاز گردشگری استان در سال جاری متوقف شد و از برنامه‌های آنها جلوگیری به عمل آمد.

به‌گزارش روز چهارشنبه روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی، سید «حسن حسینی» افزود: این تورهای غیرمجاز از سوی این اداره‌کل و با همکاری نیروی انتظامی و انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان متوقف شدند.
وی با بیان اینکه عوامل برگزاری تورهای گردشگری مذکور فاقد پروانه فعالیت بودند و پس از شناسایی به اداره اماکن و پلیس فتا معرفی شدند، اظهار داشت: این تورها اغلب از طریق فضاهای مجازی اقدام به تبلیغ و فعالیت دارند و تاکنون چند برنامه بدون مجوز نیز برگزار کرده‌اند.
وی، جلوگیری از برگزاری این تورها را در حفظ سلامت و امنیت شهروندان و حمایت از راهنمایان گردشگری و دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری دارای مجوز موثر دانست و گفت: طرح جلوگیری از تورهای غیرمجاز به یکی از اولویت‌های این اداره کل تبدیل شده است.
️معاون اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: متاسفانه بسیاری از مردم با دیدن تبلیغات تورهای گردشگری با قیمت‌های ارزان، اطلاعات کافی در خصوص احتمال تخلف در این تورها را کسب نمی‌کنند.
حسینی افزود: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف و اطلاع در این حوزه می‌توانند موارد را از طریق شماره تلفن ۰۸۶۳۴۰۳۱۱۷۴ با معاونت گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی در میان بگذارند.

بیش از ۲ هزار جاذبه گردشگری در استان مرکزی شناسایی شده که ۸۷۳ اثر تاکنون در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان