تقاضای مصرف مواد مخدر را باید با آگاهی دادن به جامعه کم کنیم


تقاضای مصرف مواد مخدر را باید با آگاهی دادن به جامعه کم کنیم

فرماندار هشترود گفت: متاسفانه در حال حاضر تولید مواد مخدر صنعتی و شیمیایی به گلخانه‌های خانگی کشیده شده است که خطرات جبران ناپذیری را به دنبال دارد و ما باید سعی کنیم با آگاهی دادن به افراد جامعه، میزان تقاضا را کم کنیم.

امین امینیان در جلسه‌ی ستاد مبارزه با مواد مخدر هشترود اظهار کرد: مصرف مواد مخدر علاوه بر اینکه ریشه‌ی بسیاری از آسیب های اجتماعی است، خسارات اقتصادی فراوانی بر پیکره جامعه وارد می کند.

وی افزود: در راه مبارزه با مواد مخدر ۴۰۰۰ شهید و ۱۲ هزار جانباز تقدیم این آب و خاک شده و ما باید با تلاش شبانه روزی از مصرف مواد مخدر جلوگیری کنیم.

فرماندار هشترود اضافه کرد: ماده ۵۷ برنامه ششم توسعه پیش بینی کرده است که هر سال باید پنج درصد از مصرف مواد مخدر کم شود و در اتمام این برنامه باید شاهد کاهش ۲۵ درصدی مصرف مواد مخدر باشیم.

وی اظهار کرد: سند ملی مبارزه با مواد مخدر شهرداری ها را مکلف به پرداخت هزینه های مراکز ماده ۱۵ و ماده ۱۶ کرده است اما متاسفانه شهرداری هشترود بعد از تذکرات چندین موردی، کاری برای این مراکز انجام نداده است.

وی به ایجاد مرکز دولتی ترک اعتیاد در هشترود اشاره کرد و افزود: از ابتدای سالجاری تا کنون ۱۳۸۱۳ نفر توسط شبکه بهداشت و درمان غربالگری شده اند.

امینیان در پایان گفت: بهزیستی و شهرداری باید با کمک مجموعه‌ی قضایی در تجهیز و تکمیل مرکز ترک اعتیاد بیش از پیش فعال باشند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر