سامانه بارشی در راه است


سامانه بارشی در راه است

سامانه بارشی فردا پنجشنبه وارد کشور می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ امیر سرکرده کارشناس هواشناسی با بیان این مطلب، گفت: امروز و فردا سکون نسبی هوا را در غالب مناطق کشور داریم که به معنای انباشت و افزایش آلاینده‌های جوی بر روی شهر‌های صنعتی و پرجمعیت مثل تهران، کرج، قم، اصفهان، اراک، تبریز و اهواز است.
وی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته شاخص آلودگی تهران به عدد ۱۵۰ رسید و در شرایط ناسالم قرار گرفت. امروز و فردا و هم با شدت و ضعف همین شرایط را دارد، اما خبر خوب اینکه از فردا بعدازظهر یک سامانه بارشی جدید از نواحی شمال غرب کشور وارد می‌شود و ابتدا استان‌های شمال غرب مثل آذربایجان غربی و کردستان بارش خواهند داشت.

سرکرده افزود: این سامانه بارشی جمعه گسترش می‌یابد و علاوه بر این دو استان در استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، کرمانشاه، ایلام، شمال خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، شمال استان فارس، همدان، مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز مثل زنجان، قزوین، البرز و تهران هم برای جمعه شب باید منتظر بارش برف و باران باشیم.
وی گفت: در سواحل دریای خزر از جمعه بارش‌ها در این نواحی آغاز می‌شود و با یک روز تاخیر از روز شنبه در شمال شرق در استان‌های خراسان شمالی، رضوی و جنوبی به طور پراکنده هم بارش خواهیم داشت و در استان‌های کرمان و یزد هم بارش‌های پراکنده رخ می‌دهد.
کارشناس هواشناسی افزود: امروز و فردا وزش باد شدید جنوبی را برای استان‌های گیلان و اردبیل پیش رو داریم و سرعت باد به ۹۰ کیلومتر بر ساعت هم می‌رسد و در دامنه‌های پرشیب و برف گیر این منطقه احتمال سقوط بهمن وجود دارد.
وی گفت: فردا و پس فردا آب‌های شمالی و جنوبی کشور خلیج فارس، دریای عمان و دریای خزر مواج است و وزش باد نسبتا شدید در نواحی غربی کشور و استان‌های خوزستان، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری از روز جمعه پیش رو خواهیم داشت.
کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز آسمان تهران صاف است و دما حداکثر به ۱۲ درجه بالای صفر می‌رسد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندوه