کرمانشاه در لیگ پاورلیفتینگ ایران شرکت می‌کند


کرمانشاه در لیگ  پاورلیفتینگ   ایران شرکت می‌کند

رئیس هیات پرورش اندام استان کرمانشاه گفت: کرمانشاه برای اولین بار در لیگ پارولیفتینگ کشور حضور پیدا می‌کند.

حسین شیروانی در نشست نمایندگان باشگاه های ورزشی استان با استاندار کرمانشاه که امروز( 8 بهمن) در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، بااشاره به فعالیت حدود 750 باشگاه ورزشی در سطح استان، اظهارکرد: 50 درصد از این تعداد را باشگاه های بدنسازی تشکیل می دهد که از زمان شیوع بیماری کرونا خسارت های زیادی دیده اند.

وی تصریح کرد: هرچند دولت در این مدت برنامه های حمایتی همچون اعطای تسهیلات کرونایی را برای باشگاه های بدنسازی در نظر گرفت، اما وام هایی که اختصاص دادند کاملا غیرکارشناسی بود، چراکه در پرداخت این تسهیلات تمام رشته های ورزشی را در یک سطح دیدند، درحالیکه رشته ای همانند کشتی و بسکتبال و ... از حمایت های مالی بخش دولتی هم استفاده می کنند، اما باشگاه های بدنسازی هیچ حامی مالی ندارند.

رئیس هیات پرورش اندام کرمانشاه در ادامه با انتقاد از صدور بی رویه مجوز تاسیس باشگاه های بدنسازی در سطح استان، گفت: علیرغم اینکه کرونا خسارت های زیادی را تاکنون به باشگاه های بدنسازی استان وارد کرده، اما کرونا موقتی است و بیشتر از کرونا، صدور مجوزهای بی رویه تاسیس باشگاه های ورزشی است که به آنها ضرر می رساند.

وی تاکید کرد: در این راستا پیشنهاد داریم که برای صدور مجوز تاسیس باشگاه های بدنسازی جدید، کرمانشاه را هشت منطقه کنیم و در هر منطقه به نسبت ظرفیتی که دارد، مجوز صادر شود.

شیروانی اضافه کرد: اجرای این طرح مانع از متضرر شدن بیشتر باشگاه های بدنسازی در سطح استان می شود و می تواند الگویی هم برای سایر نقاط کشور باشد.

رئیس هیات پرورش اندام استان در ادامه بر لزوم ورود بخش خصوصی برای حمایت از باشگاه های ورزشی هم تاکید کرد و گفت: باتوجه به اینکه دولت در شرایط فعلی وضعیت اقتصادی خوبی ندارد، برای همین لازم است پای بخش خصوصی برای حمایت از باشگاه های ورزشی باز شود.

وی تاکید کرد: در این راستا از آنجایی که حدود 700 باشگاه ورزشی در سطح استان داریم، چهار تا پنج برند برتر استان می توانند تابلوهای تبلیغاتی خود را در این باشگاه ها نصب کنند که به طور متوسط روزانه در هر باشگاهی 50 نفر این تبلیغات را می بینند.

شیروانی افزود: پولی را که این شرکت ها و کارخانجات معتبر بابت تبلیغات می دهند در یک حساب بانکی به اسم اداره کل ورزش وجوانان استان واریز شود تا سود حاصل از آن در طول سال کمکی باشد برای باشگاه های ورزشی که داریم.

وی گفت: همچنین درحال حاضر هرکدام از باشگاه های بدنسازی استان حدود یک میلیارد تومان در باشگاه های خود هزینه کرده اند، بنابراین اگر هرکدام حدود پنج میلیون تومان اختصاص دهند تا در یک حساب بانکی آن را واریز کنیم، جمعا حدود چهار میلیارد تومان می شود که هرماه 60 میلیون تومان سود به آن اختصاص می یابد که می تواند برای خرید تجهیزات به باشگاه ها داده شود.

رئیس هیات پرورش اندام استان در ادامه از برنامه ریزی برای حضور تیمی از کرمانشاه در رقابت های لیگ پاورلیفتینگ خبرداد و گفت: باتوجه به ظرفیت های خوبی که در این رشته در استان داریم، امسال تصمیم گرفتیم برای اولین بار در این لیگ شرکت کنیم و هم اکنون هم بدنبال جذب اسپانسر هستیم.

وی در بخش پایانی سخنانش گفت: هرچند هیاتی هستیم که بسیار پرظرفیت و پرمخاطب است، اما متاسفانه حتی سالن هم برای برگزاری مسابقات خود نداریم که در این راستا تقاضا داریم یک سالن را به هیات ما اختصاص دهند.

این تقاضا رئیس هیات پرورش اندام استان با دستور استاندار کرمانشاه برای اختصاص یک سالن از سوی اداره کل ورزش و جوانان همراه شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


باده فروش...