امام جمعه بیرجند: نیمه پنهان دفاع مقدس نباید فراموش شود


امام جمعه بیرجند: نیمه پنهان دفاع مقدس نباید فراموش شود

بیرجند - ایرنا - نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: نیمه پنهان دفاع مقدس نباید فراموش شود که کار اصلی در دفاع برعهده خانواده‌ها است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز چهارشنبه در دیدار جمعی از مادران و همسران شهدا در بیرجند که به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت محدود برگزار شد، ضمن تسلیت ایام وفات حضرت ام‌البنین (س) گفت، این مایه افتخار شما مادران و همسران شهدا است که به حضرت ام‌البنین و زینب کبری (س) اقتدا می‌کنید.

وی با اشاره به آیه ۱۱۱ سوره توبه بیان کرد: فلسفه خلقت همین است که بندگان بتوانند از این جهان عاریتی که خدا آن را به عنوان یک نعمت در اختیار آنان قرار داده آخرت را بخرند، بالاترین سود انسان معامله با خداست و هر چیز غیر از آن خسران است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: حواستان باشد که نرخ و قیمت شما انسان‌ها خیلی بالا و جنت و رضوان خداست، این را به کمتر از آن نفروشید زیرا زندگی این دنیا مانند پول می‌ماند که نه می‌شود آن را خورد و نه پوشید و نوشید.

وی افزود: تنها امتیاز پول این است که می‌شود آن را تبدیل کرد؛ ولی در نهایت از رده خارج می‌شود و آن را مانند کاغذ باطله جارو می‌کنند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی اظهار داشت: اگر انسان در دنیا از نعمت عظیم وجود خودش در کسب معرفت، عبادت و ایثار استفاده نکرد، کار خیر انجام نداد و پیر شد، آن وقت چیزی جز وزر و وبال روی دست او نمی‌ماند و ارزش او باطل می‌شود.

وی گفت: به خاطر دارم در ایام دفاع مقدس یکی از شهدا برای دفاع قصد عزیمت به جبهه را کرده بود که تعدادی آدم دوست‌نما به دیدار او رفتند و قصد پشیمان کردنش را داشتند، اما پاسخ نه او، به آنها بسیار زیبا بود و فرمود من در حال حاضر جوان هستم و عمر دست من است اما میدان امتحانی در دفاع از حق پیش آمده که این میدان مانند بازاری است که این کالای ما را گران می‌خرند اگر الان عازم جبهه نشوم چند سال دیگر که به کهولت سن رسیدم به چه کارم می‌آید که در نهایت عازم شد و به فیض شهادت که سرشار از برهان است، نائل آمد.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما جبهه دفاع را که می‌بینیم غالبا نصف قضیه را دنبال می‌کنیم، جبهه‌های توحیدی که با رشادت، با ایمان، با شعار و شعور و به برکت آنهایی که سبقت در جهاد داشتند، حماسه‌ها آفریدند شهدایی امثال شهید سلیمانی هم که زیاد هستند اما نماد همه سپهبد شهید قاسم سلیمانی است.

وی افزود: این ایثارگری و حماسه‌سازی مردان این سرزمین در دوران دفاع مقدس و امروز در کشور و خارج از مرزها باعث شده آمریکا رو به نابودی رود و زمینه ظهور حضرت مهدی (عج) و حکومت جهانی آن حضرت فراهم شود.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: این حماسه‌ها همه نصف قضیه است که همه چه دوست و چه دشمن آن را می‌بینند، نصف پنهان و مهمتر آن خانواده‌ها، مادران، همسران و فرزندان شهدا هستند که باعث ایجاد و تجلی روحیه بالا در شهدا (فرزندانشان) می‌شود و در سایه ایمان آنها شهدا به این مقام والا دست یافته‌اند.

وی با اشاره به اینکه زمینه‌ساز پرورش این مردان خدا مادرانی هستند که آنها را به بهترین نحو پرورش می‌دهند گفت: مادری که قمر بنی هاشم را می‌پرورد در او شجاعت، فتوت و مردانگی را ایجاد می‌کند و این هنر مادری اوست.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: نیمه پنهان در دفاع، خانواده است که پشت سر رزمندگان با صبر و مقاومت ایستاده‌اند و زمانی که ایثارگران سنگر جبهه‌ها را حفظ می‌کنند خانواده‌های آنان سنگر خانه‌ها را حفظ کردند و پشتیبان آنان بوده‌اند، این نیمه پنهان دفاع مقدس هرگز نباید فراموش شود که کار اصلی، کار خانواده‌هاست که چگونه تربیت کردند، بزرگ کردند، آنها را با دیانت بار آوردند و چگونه پشت سر آنها با مقاومت ایستادند.

وی گفت: به روح پاک شهدا، جانبازان و ایثارگران درود و سلام می‌فرستیم و در مقابل خانواده‌های بزرگوار شهدا که شهید پرورند تعظیم می‌کنیم، ان شاء الله که با بی بی ام‌البنین محشور شوید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سرمربی پرسپولیس را تحریم شد!