91 تعزیه سالجاری توسط موسسه موج هنر قومس سمنان اجرا شد


91 تعزیه سالجاری توسط موسسه موج هنر قومس سمنان اجرا شد

سمنان- ایرنا- دبیر موسسه موج هنر قومس سمنان گفت: این موسسه 91 تعزیه در سالجاری اجرا کرده است و 2 برنامه تعزیه نیز در اسفند 99 توسط این گروه به اجرا می‌رسد.

مهدی اعرابی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: در ماه اسفند به منظور تجلیل و بزرگداشت حاج مهدی بیدختی، از بزرگان تعزیه خوانی سمنان و سرپرست گروه تعزیه‌خانی آل یاسین، ۲ شب تعزیه به صورت پخش زنده در فضای مجازی اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال، در تمام مناسبت‌ها اجرای برنامه تعزیه انجام شد افزود: از این تعداد اجرای تعزیه، ۳۰ برنامه به صورت پخش زنده در فضای مجازی و ۶۳ برنامه دیگر به صورت حضوری با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی بود.

دبیر موسسه موج هنر قومس ادامه داد: در دهه اول ماه محرم، ۱۳ برنامه به سفارش اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سمنان به صورت پخش زنده در فضای مجازی بود.

اعرابی بیان کرد: تعزیه به مدت سه شب در دهه دوم محرم در میدان عدالت سمنان با همکاری «موکب لبیک یا حسین(ع)» و سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری سمنان اجرا شد.

وی ادامه داد: در ایام فاطمیه با حضور اساتید تعزیه‌خوانی برجسته کشوری سه شب تعزیه به صورت پخش زنده در فضای مجازی توسط موسسه موج هنر قومس و موکب لبیک یا حسین(ع) اجرا شد.

دبیر موسسه موج هنر قومس با بیان اینکه استان سمنان ظرفیت تبدیل شدن به یکی از استان‌های مطرح و پرچم‌دار در زمینه تعزیه خوانی را داراست افزود: مردم سمنان در سال جاری علاقه را خود به این هنر آیینی کهن ثابت کردند و لازم مسئولان در راستای زنده نگهداری این هنر اصیل تلاش بیشتری کنند.

اعرابی گفت: افرادی به صورت غیرحرفه‌ای و نادرست تعزیه اجرا می‌کنند و باعث ایجاد دافعه و کم شدن استقبال مردم می‌شود. لازم است این افراد آموزش خود را بیشتر کنند و تعزیه را اصولی و زیباتر اجرا کنند.

به گزارش ایرنا، موسسه موج هنر قومس موسسه‌ای فعال در زمینه هنرهای نمایشی، آیینی، سنتی و ملی ایران، مانند شبیه ‌خوانی و نقالی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


روش‌های نوین مقابله با آلودگی صوتی در شهرها؛ از فواره‌های صوتی تا کاشت درخت