ملبس شدن طلاب حوزه علمیه علم الهدی همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه (س)


ملبس شدن طلاب حوزه علمیه علم الهدی همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه (س)

مدیر مدرسه علمیه آیت الله علم الهدی گفت: 10 نفر از طلاب مدرسه علمیه آیت الله علم الهدی همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) ملبس می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین «وحید مرادزاده» در گفت و گو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان گفت: مراسم ملبس شدن 10 طلبه مدرسه علمیه آیت الله علم الهدی همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) برگزار می شود.

مدیر مدرسه علمیه آیت الله علم الهدی افزود: مراسم معمم شدن طلاب در مسجد حضرت زهرا (س) که همجوار با مدرسه علمیه آیت الله علم الهدی می باشد، برگزار می شود.

وی ادامه داد: همه ساله همزمان با سالروز تولد حضرت فاطمه زهرا (س) مراسم جشن در مسجد حضرت زهرا (س) برگزار می کنیم و مراسمی به صورت عمومی برگزار می شود و عموم مردم می توانند در این مراسم شرکت کنند.

حجت الاسلام مرادزاده خاطرنشان کرد: همزمان با برگزاری جشن ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) که به صورت عمومی برگزار می شود، 10 نفر از طلاب مدرسه علمیه آیت الله علم الهدی ملبس می شوند که از این تعداد دو نفر سید هستند.

وی تصریح کرد: برگزاری مراسم معمم و ملبس شدن طلاب در برنامه عمومی با رویکرد تبلیغی برگزار می شود تا خانواده ها برای حضور فرزندان شان در حوزه های علمیه ترغیب شوند.

مدیر مدرسه علمیه آیت الله علم الهدی در خصوص مراسم معمم شدن و ملبس شدن طلاب گفت: آیت الله سید عبدالهادی علم الهدی، تولیت مدرسه علمیه آیت الله علم الهدی و مسجد حضرت زهرا (س) امسال سخنران مراسم خواهد بود.

حجت الاسلام مرادزاده در خصوص فعالیت طلابی که ملبس می شوند، گفت: طلاب از روزی که وارد حوزه علمیه می شوند و درس طلبگی خود را آغاز می کنند، کارهای تبلیغی و فرهنگی خود را در مساجد و حسینیه ها نیز شروع می کنند.

وی ادامه داد: پس از ملبس شدن طلاب شرایط متفاوت تر می شود و طلاب که پیش از این به صورت انفرادی به تبلیغ می پرداختند، هر کدام دارای مسجد می شوند به این صورت که در قالب تقاضایی که خود طلاب به امور مساجد ارایه می کنند با پیشنهادات امور مساجد هر کدام از طلاب که ملبس شده اند، صاحب مسجد می شوند و در کسوت امام جماعت و یا نایب امام جماعت فعالیت خود را آغاز می کنند.

مدیر مدرسه علمیه آیت الله علم الهدی افزود: پس از ملبس شدن روحانیون احترام آنها در حوزه علمیه مضاعف می شود و همچنین طلاب بین خانواده هایشان وجهه دیگری پیدا می کنند و از جایگاه خاصی برخوردار می شوند که این بخش از موضوع بسیار مهم است.

پایان پیام/47

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس دختر برای پروفایل | 80 عکس پروفایل دخترونه زیبا و لاکچری