استاد دانشگاه: شبکه سازی تخصصی عملکرد سمن‌ها را تقویت می‌کند


استاد دانشگاه: شبکه سازی تخصصی عملکرد سمن‌ها را تقویت می‌کند

اصفهان- ایرنا- استاد کارآفرینی و مدیریت مشارکتی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: شبکه سازی تخصصی و هدفمند عملکرد سازمان‌های مردم نهاد را در همه حوزه ها تقویت می‌کند.

به گزارش ایرنا، محمد رهبری روز چهارشنبه در نشست با سازمان‌های مردم نهاد میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان در شهرداری تیران افزود: فعالیت انفرادی، شخصی سازی تشکل‌ها و فعالیت جزیره‌ای به روند توسعه و پیشرفت اهداف سازمانی و برندسازی فعالیت های مشارکتی آسیب می‌زند.

وی بیان ‌کرد: خودخواهی، فعالیت انفرادی و تخریب همدیگر آسیب جدی برای فعالیت مدنی است که در بین برخی از تشکل‌های کنونی وجود دارد.

وی رونق فعالیت مشارکتی، شبکه سازی و هم افزایی بین نهادهای مدنی را رمز موفقیت، کیفیت بخشی فعالیت ها، منبع یادگیری، معرفی تشکیلات خود به دیگران و کاهش وابستگی به دولت و حفظ استقلال برشمرد.

وی اضافه‌ کرد: سازمان‌های مردم نهاد چالش‌های درون و بیرون سازمانی و تعامل بین بخشی روبرو هستند و باید در انتخاب اعضا و همراهان تشکل و فعالیت مدنی به نوع نگرش افراد نگاه کرد تا این دسته از معضلات کم بشود.

به اعتقاد این استاد دانشگاه، شبکه سازی تخصصی و هدفمند باید تقویت شود و این سیستم هم آفرینی با هدف ایده‌سازی و خلاقیت نیاز داشته و اعضای شبکه نیز همدیگر را باور کنند.

وی ادامه داد : ابتکار عمل، خلاقیت، ایده پردازی و ریسک پذیری بسیار در پیشرفت کار موثر و کارآمد است و نگرش مثبت به آینده و امیدواری لازمه شبکه سازی است.

وی دوستی و فعالیت هدفمند را لازمه پیشرفت و ادامه راه سمن‌ها با شبکه سازی ذکر و اضافه ‌کرد: تفکر غلط مثل اینکه آیا این شبکه ارزش دارد و یا نه و همچنین عقب نشینی باید از رفتار و نگرش ما برداشته و اصلاح شود.

۶۷ تشکل مردم نهاد استان اصفهان در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فعالیت می کنند که از بین آن ها ۵۰ سمن فعال و بود که ۲۳ سمن بر اساس تقاضا و توانمندی عضو شبکه استانی سازمان های مردم نهاد میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شدند.

شبکه ملی این دسته از سازمان‌های مردمی در بین سایر استان ها بزودی تشکیل خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید