اجرای 780 ویژه برنامه دهه فجر با محوریت زنان و خانواده


اجرای 780 ویژه برنامه دهه فجر با محوریت زنان و خانواده

مدیرکل امور بانوان گیلان، از اجرای بالغ بر 780 ویژه برنامه دهه فجر در حوزه زنان و خانواده با محوریت رعایت پروتکل های بهداشتی خبر داد و کمیته زنان ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی ویژه برنامه های جشن انقلاب را با محوریت زنان و خانواده برگزار خواهد کرد.

زهرا یعقوب نژاد در نشست مشاوران امور بانوان فرمانداری ها و دستگاه های اجرایی استان که در سالن غدیر استانداری گیلان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافع حرم و سلامت، اظهار کرد: طی هفته آینده کنگره ملی تجلیل از شهدا، جانبازان و آزادگان زن استان گیلان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه گیلان ۳۷ زن شهیده و بالغ بر ۴۰۰۰ مادر و همسر شهید دارد، تصریح کرد: تقارن دهه فجر چهل ودومین سالگرد پیروزی انقلاب با هفته بزرگداشت مقام زن و مادر فرصت مناسبی است تا به نقش زنان در پیدایش، تداوم و تکامل انقلاب بپردازیم.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گیلان، با اشاره به دستاوردهای زنان مسلمان ایران در طول چهار دهه گذشته، اضافه کرد: از دیدگاه معمار کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری، زنان نقشی بزرگ در حرکت های سیاسی و اجتماعی و فرهنگی یک ملت دارند و بدون حضور زنان، این حرکت ها راه به جایی نخواهد برد.

یعقوب نژاد، حضور زنان را لازمه ایجاد فضای مجاهدت به منظور پیشرفت حرکت های انقلابی دانست و یادآور شد: باید بینش عمومی جامعه را نسبت به نقش زنان اصلاح کنیم. همچنین برای تقویت و تحکیم بنیان خانواده و ارتقای جایگاه واقعی زنان نیازمند تاسی از حضرت فاطمه زهرا(س) به عنوان الگوی بی بدیل زن مسلمان هستیم.

وی ۱۱ لغایت ۱۷ بهمن را هفته بزرگداشت مقام زن و مادر دانست و بیان کرد: کمیته زنان ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی ویژه برنامه های جشن انقلاب را با محوریت زنان و خانواده برگزار خواهد کرد.

مدیرکل امور بانوان گیلان، از اجرای بالغ بر ۷۸۰ ویژه برنامه دهه فجر در حوزه زنان و خانواده با محوریت رعایت پروتکل های بهداشتی خبر داد و اضافه کرد: نشست تخصصی «زنان در شکل گیری و پیدایش انقلاب و دستاوردهای پس از آن» و وبینار میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) با حضور مدیران زن دستگاه های اجرایی، کارآفرینان برتر، اعضای هیئت علمی دانشگاه ها و مدیران سازمان های مردم نهاد از جمله برنامه های شاخص این ایام است.

وی با اشاره به برگزاری هشتمین دوره تجلیل از زنان کارآفرین برتر با حضور معصومه ابتکار، عنوان کرد: گیلان بعد از تهران در هر هشت دوره نماینده داشته است.

یعقوب نژاد، جشنواره «اسوه های صبر و مقاومت»، وبینار زندگی تاب آورانه ویژ دختران جوان، وبینار توانمندسازی و حمایت روانی، اجتماعی و اقتصادی از زنان سرپرست خانوار، طرح ساختار قامتی زنان و دختران روستایی با هدف بهبود سلامت جسمانی و روانی، افتتاح خانه های ورزش روستایی ویژه بانوان، بهره برداری از یک اقامتگاه بوم گردی، دو کارگاه تولیدی و یک رستوران سنتی با مدیریت زنان، افتتاح مرکز نیکوکاری تخصصی زنان سرپرست خانوار، برگزاری کارگاه های آموزشی ارتقای سطح دانش و آگاهی زنان در حوزه های مختلف و برپایی نمایشگاه های غذاهای محلی و صنایع دستی را از دیگر برنامه ها دانست.

مدیرکل امور بانوان گیلان، از افتتاح خانه مشاوره بانوان و راه اندازی خانه کارآفرینی و توانمندسازی بانوان و برپایی بازارچه های هفتگی ویژه بانوان خبر داد و خاطرنشان کرد: در دولت دوازدهم تفاهم نامه های متعددی با وزارتخانه ها و دستگاه ها و بانک های عامل داشتیم و توانستیم ۱۲ طرح ملی را به سرانجام برسانیم. یکی از مهمترین طرح ها، تدوین و ارائه سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده استان گیلان است که برش های شهرستانی این سند نیز آماده شده است.

وی از افتتاح سامانه پایش و ارزیابی سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده گیلان با حضور مقامات کشوری خبر داد و بیان کرد: طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار را با همکاری سازمان جهاد دانشگاهی استان گیلان اجرا و ۲۷۰ زن سرپرست خانوار را به اشتغال و بازار کار متصل کردیم.

یعقوب نژاد، از افزایش تعداد صندوق های خرد زنان روستایی از ۶۸ صندوق به ۱۰۳ صندوق خبر داد و گفت: سه طرح ملی گفت وگوی خانواده، گفت وگوی بین نسلی و ساختار قامتی زنان و دختران روستایی تا پایان سال به اتمام می رسد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)