200 میلیارد ریال برای توسعه روستاهای حوزه شمالی ایلام تخصیص یافت


200 میلیارد ریال برای توسعه روستاهای حوزه شمالی ایلام تخصیص یافت

ایلام - ایرنا - نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: 200 میلیارد ریال از محل منابع وزارت نفت برای توسعه روستاهای حوزه شمالی استان تخصیص یافته است.

به گزارش ایرنا، سارا فلاحی روز چهارشنبه به همراه بسطامی دیگر نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی در جمع مردم آسمان آباد اظهار داشت: با تزریق اعتبارات مناسب و اجرای طرح های هادی می توان خدمات مناسب و ارزشمندی را در روستاها انجام داد.

وی افزود: ۲۰۰ میلیارد ریال از وزارت نفت برای توسعه روستاهای حوزه شمالی استان و اجرای پروژه ها اختصاص داده شد که از این مقدار ۶ میلیارد ریال در روستای وارگه از توابع آسمان آباد هزینه می شود.

وی یادآور شد: روستای وارگه از توابع شهرستان چرداول حلقه وصل این منطقه به سه شهرستان ایلام، ایوان و چوار است که توسعه راه ارتباطی آن تاثیر مثبتی در کاهش فاصله و رفت و آمد راحت مردم خواهد داشت.

نماینده مردم ایلام، ایوان، چوار، چرداول، هلیلان، سیروان، ملکشاهی و مهران در مجلس شورای اسلامی یکی از مطالبات ضروری و به حق مردم را تکمیل سد چناره ذکر کرد و افزود: مذاکراتی با وزارت نیرو در این خصوص انجام و با ارائه راهکار تازه یعنی استفاده از ظرفیت بانک ها مشکل اعتبار این پروژه مرتفع خواهد شد.

فلاحی اضافه کرد: با توجه به وجود پتانسیل هایی همچون ذخایر نفت و گاز و سایر مواهب الهی در استان اگر از این منابع بطور عادلانه استفاده شود تمام استان ایلام از آن منتفع خواهند شد و انتقال دفتر نفت و گاز به ایلام یک خواسته به حق و قانونی در این راستا بوده است.

فلاحی تاکید کرد: یکی از راه های توسعه استان ورود سرمایه گذاران است که متأسفانه کارهای اداری و بوروکراسی مانعی برای حضور آنان است که باید این موانع برداشته شود.

نماینده دیگر مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار گفت: مجلس یازدهم در کنار و همراه مردم خواهد بود و در بودجه سال ۱۴۰۰ به همه مشکلات بویژه روستاها نگاه خاصی شده است.

علی اکبر بسطامی ادامه داد: در بودجه سال آینده بر موضوعات مهمی همچون معیشت، توسعه آنتن دهی، دفع آب های سطحی و بین مزارع، ازدواج جوانان، اشتغال در روستاها و یارانه ها نگاه ویژه ای شده است.

وی یادآور شد: همچنین در بودجه سال ۱۴۰۰ در بحث هدفمندسازی یارانه ها برای روستائیان و اقشار آسیب پذیر اعتبارات مناسبی اختصاص یافته که یارانه این اقشار و افراد تحت حمایت نهادهای خدماتی بالاتر از سایر مردم خواهد بود.

بسطامی افزود: هفت هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال بودجه در کمیسیون تلفیق برای ایلام لحاظ شده و پیش بینی می کنم سال ۱۴۰۰ سال بسیار امیدوار کننده و خوبی برای استان و کشور خواهد بود.

وی ادامه داد: نمایندگان استان در مجلس تمام تلاش خود را برای استفاده حقوق مردم و رساندن ایلام به جایگاه واقعی خود خواهند کرد و بر اساس منویات مقام معظم رهبری و فرهنگ خدمت رسانی شهید رجایی در حال رفع مشکلات مردم هستیم.

بسطامی اضافه کرد: استاندار ایلام نیز واقعا پای کار هستند و در بحث بودجه استان کارهای بسیار خوبی انجام داده اند.

ارتقای دهستان آسمان آباد به بخشداری، چهار بانده کردن مسیر سرابله - آسمان آباد - چهار مله، ایجاد اماکن ورزشی؛ توسعه‌ آبیاری تحت فشار، آسفالت معابر، توسعه شبکه اینترنت، لایروبی و اصلاح کانال داخل روستاها، تکمیل و ساخت مساجد و غسالخانه ها از مهم ترین مطالبات مردم آسمان آباد در این دیدار بود.

شهرستان چرداول به مرکزیت شهر سرابله در ۳۵ کیلومتری ایلام قرار دارد و دارای ۸۰ روستا، ۴ شهر سرابله، آسمان آباد، شباب و بلاوه تره و سه بخش مرکزی، شباب و زاگرس است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج