استاندار گیلان: دستگاه‌های دولتی ملزم به کمک به امر صادرات هستند


استاندار گیلان: دستگاه‌های دولتی ملزم به کمک به امر صادرات هستند

رشت-ایرنا-نماینده عالی دولت در گیلان بر لزوم همراهی و هماهنگی کامل دستگاه‌ها با امر صادرات و تحقق برنامه هدف‌گذاری شده صادراتی استان طی سال‌جاری تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان؛ ارسلان زارع چهارشنبه‌شب در جلسه مشترک شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی و کارگروه مبادلات مرزی استان اظهار داشت: صنایع تولیدی به عنوان پیشران و مولفه‌اساسی توسعه استان، نقش اثرگذاری دارند.

وی خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی، نیازمند همراهی صنایع و واحدهای تولیدی با صنعت برق کشور هستیم.

نماینده عالی دولت در گیلان بر لزوم همراهی و هماهنگی کامل دستگاه‌های مرتبط با امر صادرات نیز تأکید و اضافه کرد: علیرغم تنگناهای موجود ناشی از تحریم ها و شیوع کرونا، شاهد تحقق هدفگذاری صادراتی هستیم.

زارع با بیان اینکه صادرات ۵۱۸ میلیون و ۷۲۰ هزار دلاری تا زمان حاضر، نوید اجرای هدفگذاری برنامه‌ریزی شده سال‌جاری را می‌دهد، گفت: سال گذشته صادرات چمدانی نیز کمک کننده بود اما امسال به واسطه محدودیت تردد مسافر ناشی از شیوع کرونا ، شاهد کاهش این حوزه هستیم.

استاندار گیلان همچنین بر ضرورت شناسایی موانع و مشکلات پیش‌روی صادرات و پیگیری رفع آن از سطح ملی و نیز بهره‌گیری از ظرفیت نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی برای بازنگری قوانین مورد نیاز تأکید کرد.

در این جلسه جبار کوچکی نژاد از نمایندگان مردم رشت و احمد دنیامالی نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود پرداختند.

همچنین مدیران عامل شرکت‌های برق منطقه ای و توزیع برق گزارشی از روند تأمین برق واحدهای صنعتی و خانگی ارائه کردند.

واقع شدن گیلان در کرانه دریای خزر و بهره مندی از بنادر مهمی چون بندرانزلی ، کاسپین و آستارا و دسترسی به کشورهای حاشیه دریای خزر و بازار ۳۰۰ میلیونی کشورهای cis فرصت مناسبی برای صادرات محصولات ایرانی است.

چای، برنج، زیتون ، محصولات کشاورزی از جمله فرصتهای صادراتی از گیلان است .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول