23 طرح همزمان با دهه فجر در ماکو افتتاح می‌شود


23 طرح همزمان با دهه فجر در ماکو افتتاح می‌شود

ارومیه- ایرنا- فرماندار ماکو گفت: 23 طرح عمرانی، کشاورزی و خدماتی دهه فجر امسال در این شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد که برای تکمیل آنها در مجموع 410 میلیارد ریال هزینه شده است.

علی محمدی ایروانلو روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: همچنین بیش از ۱۰۰ برنامه فرهنگی و هنری با استفاده از ظرفیت های فضای مجازی و با حضور حداقلی در این شهرستان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه احداث مدرسه ۶ کلاسه در روستای گجوت (خیّرساز) و دارالقرآن حضرت امام خمینی (ره) در روستای باغچه جوق کلنگ زنی خواهد شد، افزود: برای اجرای این طرح ها ۴۰ میلیارد ریال هزینه خواهد شد.

فرماندار ماکو اضافه کرد: افتتاح همزمان ۲۰ واحد مسکونی مددجویی در بازرگان، افتتاح ۶۵ واحد مسکن روستایی، افتتاح طرح های عمرانی شهری، افتتاح خانه عالم، بهره برداری از طرح مرمت و بازسازی پل قلعه جوق و افتتاح طرح روکش آسفالت کشمش تپه – بازرگان از جمله طرح های افتتاحی است.

وی ادامه داد: طرح گاوداری شیری با ظرفیت ۴۰ راس، گوساله پرواری با ظرفیت ۵۰ راس، طرح های آبخیزداری، طرح های عمرانی و توسعه آبادانی روستایی بخش مرکزی و مدرسه ۶ کلاسه بنیاد برکت از دیگر طرح‌های افتتاحی در دهه فجر به شمار می رود.

محمدی ایروانلو اضافه کرد: دیدار با امام جمعه شهرستان، برگزاری مراسم زنگ انقلاب، رژه خودرویی، دیدار با خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران، برگزاری محفل انس با قرآن، جشنواره بازی بومی و محلی، یادواره شهدای انقلاب، نشست اقشار مختلف بانوان با فرماندار در کنار مسابقات فرهنگی، هنری، قرآنی به مناسبت این دهه به همراه غبارروبی از مزار شهدا و همچنین اعزام تیم های پزشکی به مناطق محروم از برنامه های اجرایی دهه فجر امسال است.

وی گفت: همچنین در این ایام ۲۰۰ سبد کالا توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) با مشارکت موسسات خیریه بین نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا توزیع خواهد شد.

شهرستان ماکو با بیش از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در شمال استان آذربایجان غربی واقع شده است.

آیین های ویژه دهه فجر از روز یکشنبه آغاز می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا