کنکاشی در نتایج ضعیف تنها نماینده فوتبال آذربایجان‌غربی در لیگ کشوری


کنکاشی در نتایج ضعیف تنها نماینده فوتبال آذربایجان‌غربی در لیگ کشوری

ارومیه- ایرنا- عملکرد تیم فوتبال بانوان همیاری آذربایجان‌غربی در این فصل نیز نسبت به فصول گذشته ضعیف‌تر شده و این تیم با وجود گذشت هفته های متعدد، در حسرت کسب یک امتیاز باقی مانده که این امر می تواند دلایل زیادی داشته باشد.

به گزارش ایرنا، تیم فوتبال همیاری آذربایجان‌غربی تنها نماینده فوتبال بانوان استان در لیگ های کشوری است که در سال های گذشته نیز تجربه حضور در این رقابت ها را داشته است.

این تیم که بسیاری از بازیکنان فصول گذشته خود را نیز به تیم های مطرح دیگر ترانسفر کرده، امسال حال و روز خوبی ندارد و مدام در پایین جدول گروه خود در لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور جای خود را مستحکم تر می کند.

بانوان فوتبالیست عضو همیاری آذربایجان غربی در فصل جاری لیگ برتر فوتبال بانوان در هفت بازی خود، هفت شکست پیاپی را متقبل شده و در مقابل به ثمر رساندن سه گل، ۲۵ گل را نیز از حریفان خود دریافت کرده اند.

این اتفاق با وجود قرارگیری نماینده آذربایجان‌غربی در گروه سخت و با حضور تیم‌های مدعی رقم خورده ولی اخبار و حواشی این تیم نشان از مشکلات دیگری در تیم دارد.

تمامی ضعف و مشکلات را قبول داریم

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های آذربایجان‌غربی درخصوص وضعیت تیم فوتبال بانوان این سازمان گفت: متاسفانه در گروه‌بندی ابتدای فصل در بین مدعیان و گروهی بسیار سخت قرار گرفتیم و در آخرین بازی نیز برابر ذوب‌آهن شکست خوردیم.

حسین پزشکیان افزود: بعد از شکست مقابل ذوب‌آهن، اعضای تیم خواستار بازگشت به ارومیه و به میدان نرفتن در بازی سخت روز آخر با سپاهان شدند که از آنها خواسته‌ایم در اصفهان مانده و این دیدار را نیز به میدان بروند.

وی در خصوص تغییر و تحولات کادر فنی تیم نیز بیان کرد: "خلیل‌زاده" سرمربی بازی‌های قبل تیم همچنان در تیم خواهندبود و از او خواسته ایم برای استفاده از تجربیاتش برای فوتبال بانوان و آماده‌سازی رده پایه‌های تیم حضور داشته باشد و برای تقویت تیم برای فصل آینده یک سرمربی را نیز به تیم اضافه کنیم.

پزشکیان با اشاره به تلاش برای جداسازی تیم از نگاه سازمانی به آن اظهارکرد: برنامه ما نگاه حرفه‌ای به فوتبال بانوان این استان و تغییرات ساختاری در تیم است و درخصوص اتفاقات رخ‌داده، مشکلات را ریشه‌یابی کرده‌ایم.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های آذربایجان‌غربی با قبول برخی دلایل دخیل در مشکلات چند سال گذشته و امسال تیم گفت: اولین تصمیم بعد از پایان لیگ، بحث انتخاب یک سرپرست فوتبالی و بهره‌مندی از ظرفیت استان است و تمام مشکلات موجود را قبول دارم و با ایجاد ساختار مناسب، یک تیم آماده و متفاوت از چند وقت اخیر را آماده مسابقات خواهیم‌کرد و یقین داریم باید از فوتبال بانوان استان به بهترین شکل حمایت کنیم.

فوتبال بانوان ارومیه نیاز به تغییر برخی از افراد دارد

سرمربی کنارگذاشته تیم همیاری گفت: روزی که به ارومیه برای هدایت این تیم بازگشتم، نزدیک به یک ماه بدون قرارداد با باشگاه همکاری و تمرینات را با پنج نفر آغاز کردیم تا در ادامه بازیکنان جدید نیز به تیم اضافه شوند و در حالیکه در ابتدای فصل نیز برخی مسوولان تیم از من حضور در سکو را می‌خواستند، از آنها جذب چند بازیکن مناسب در پست‌هایی جون درون دروازه و خط حمله درخواست کردم که هیچ تلاشی برای این موضوع رخ نداد و جذب بقیه بازیکنان نیز بدون کمترین دخالت از سوی من انجام گرفت.

پریا خلیل‌زاده افزود: در این خصوص با جذب مربی دروازه‌بان، کمک مربی و خواسته‌های من نیز مخالفت شد و با توجه به تعداد بازی کم نسبت به فصول گذشته با اعلام اینکه تیم امسال بومی است، بازیکنانی غیربومی با کمترین انگیزه و البته برخی نیز از رشته فوتسال جذب شدند.

وی اضافه کرد: تمرینات تیم آغاز و یک مربی به عنوان مدیر فنی و بدون اطلاع من به تیم ملحق شد و تلاش هم این بود که من به‌عنوان بازیکن - مربی در تیم فعالیت کنم.

وی اظهار کرد: "اصغری" به عنوان مدیر فنی با شخصیتی قابل احترام و آگاه به فوتبال کمک حال خوبی برای تیم بودند که متاسفانه ایشان را هم در حساس‌ترین بازی‌ها کنار گذاشتند.

سرمربی کنار گذاشته شده همیاری افزود: درحالی که برخلاف سالیان قبل و با وجود کمبود بازیکن و مشکلات باشگاه، هفته به هفته عملکرد بازیکنان و تیم بهتر می‌شد و در مقابل تیم‌های مدعی نیز با حداقل اختلاف شکست خوردیم، ولی اتفاقاتی رخ داد که شرایط را بدتر کرد و روحیه بازیکنان نیز تحت تاثیر قرارگرفت.

خلیل‌زاده با انتقاد از مطالب منتشر شده در برخی صفحات اجتماعی درخصوص اخراجش از تیم گفت: مسووولان تیم این موضوع را رد کرده‌اند ولی به‌نظر می‌رسد درج این مطالب برنامه‌ریزی شده و در راستای اهداف خاص است.

وی افزود: بارها درخواست دیدار با مدیرعامل داشتم که با این خواسته مخالفت شد و بازیکنان نیز از وضع موجود ناراضی بودند و برای بازی با شهرداری بم نیز با شرایط ناامیدکننده‌ای راهی این شهر شدیم.

او اضافه کرد: حتی تا دقایقی قبل از آغاز بازی، تنها ۹ بازیکن برای بازی با این تیم داشتیم به طوری که روحیه بازیکنان اصلا مناسب نبود و به‌همین دلیل در اولین دقیقه بازی، گل دریافت کردیم.

خلیل‌زاده گفت: به‌عنوان کسی که چند سالی در فوتبال ارومیه بوده‌ام، باید تغییراتی ایجاد شود و مدیرعامل تیم نیز به شرایط ورود کند.

وی تاکید کرد: نگاه غیرحرفه‌ای به فوتبال بانوان این شهر آسیب زده و حتی در تیم نیز طی چند سال جوی امنیتی رقم زده‌اند با این حال فوتبال بانوان ارومیه و استان آذربایجان‌غربی می‌تواند با کمی توجه و نگاه حرفه‌ای جزو برترین‌های کشور شود.

شرایط برای ادامه همکاری مهیا نبود

پیشکسوت فوتبال و کمک مربی نیم فصل نخست همیاری درخصوص چرایی پایان همکاری‌اش گفت: به دلیل شرایط موجود و نبود بسترهای لازم برای ادامه همکاری از این تیم کنار رفتم.

محمد اصغری اضافه کرد: امکانات اولیه همچون حق‌الزحمه بازیکنان، امکانات بازیکنان و محل بد اسکان، تغذیه و استفاده از زمین چمن برای تیم مهیا نبود و ضعف مدیریتی در تیم حاکم بود.

وی ادامه داد: برخی افراد نزدیک به تیم در کار کادرفنی دخالت می‌کردند و با وجود رشد عملکرد تیم و بهتر شدن هفته به هفته بازیکنان که حتی برخی نیز فوتبالی نبودند، برخی افراد نزدیک به تیم ضربه زدند و یقین دارم کنار گذاشته شدن سرمربی نیز برای جبران اشتباهات خودشان و تغییر نگاه‌ها به زاویه دیگر بود.

این پیشکسوت فوتبال گفت: در آخرین دیدار با مدیرعامل سازمان نیز مشکلات موجود را شرح داده و پیشنهاد کردم برای بهبود شرایط این تیم در فصول آینده، نگاه بومی و پایه محور و جذب چند بازیکن شاخص و همچنین استفاده از مدیریت ورزشی در تیم بجای مدیریت امنیتی می‌تواند مثمرثمر باشد.

هم‌اکنون تیم همیاری آذربایجان‌غربی در ۷ بازی خود در لیگ برتر امتیازی کسب نکرده و در آخرین بازی خود روز جمعه/۱۰ بهمن/ با تیم مدعی سپاهان اصفهان دیدار خواهدکرد.

همیاری آذربایجان‌غربی در سالیان گذشته همواره یکی از تیم‌های حاضر در لیگ برتر فوتبال بانوان کشور بوده و علاوه بر معرفی چندین ملی‌پوش از جمله "مریم یکتایی"، "سمیرا محمدی"، "هدیه حسن‌زاده" ، "مینا یوسفی"، "سحر محمدزاده"، "نگار آیرم" و "مهناز شاه‌مرادی" دو بار نیز به مقام پنجم کشور دست یافته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش