پتروشیمی چهارم، بیکاری اسلام‌آبادغرب را ریشه‌کن می‌کند


پتروشیمی چهارم، بیکاری اسلام‌آبادغرب را ریشه‌کن می‌کند

کرمانشاه- ایرنا- استاندار کرمانشاه با بیان اینکه مناقصه قرارداد EPC(مهندسی، تامین تجهیزات و اجرا) پتروشیمی اسلام آبادغرب بزودی برگزار می‌شود، گفت: این طرح می‌تواند کل مشکل بیکاری اسلام‌آبادغرب را ریشه‌کن کند.

هوشنگ بازوند روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در سال جاری چند جلسه با وزیر نفت داشتیم، گفت: استان کرمانشاه به واسطه جنگ تحمیلی مقداری از توسعه اقتصادی عقب افتاده و از آن جایی که مهندس زنگنه نیز اهل همین دیار است، برای انجام چند پروژه بزرگ و ملی در کرمانشاه توافق کردیم.

بازوند، پتروشیمی اسلام آبادغرب را یکی از این پروژه ها عنوان کرد و گفت: با دستور ویژه مهندس زنگنه مقرر شد که احداث این پتروشیمی توسط شرکت پتروشیمی ایران صورت گیرد که این شرکت در گام نخست ۸۰ هکتار زمین برای انجام پروژه در منطقه ویژه اقتصادی اسلام آبادغرب خریداری کرد.

به گفته بازوند، در گام بعدی ما موافقت وزیر نیرو را برای تامین آب مورد نیاز این پتروشیمی از سد آزادی جلب کردیم و در نهایت مطالعات اولیه طرح هم انجام شد.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه پتروشیمی اسلام آبادغرب هم اکنون در مرحله تسطیح زمین محل پروژه قرار دارد گفت: به زودی مناقصه قرارداد EPC(مهندسی، تامین تجهیزات و اجرا) آن نیز برگزار می‌شود.

او درباره میزان سرمایه گذاری برای احداث پتروشیمی چهارم استان کرمانشاه گفت: میزان سرمایه گذاری این طرح با ارز ۴۲۰۰ تومانی حدود هفت هزار میلیارد تومان و با نرخ ارز آزاد حدود ۲۲ تا ۲۵ هزار میلیارد تومان خواهد بود که زمینه ساز یک تحول اقتصادی در منطقه است.

به اعتقاد بازوند، بهره برداری از پتروشیمی اسلام آبادغرب می تواند کل مشکل بیکاری این شهرستان را که یک معضل قدیمی است، حل کند.

استان کرمانشاه هم اکنون دارای سه واحد پتروشیمی در شهرستان‌های کرمانشاه و هرسین است.

این استان با وسعت حدود ۲۵ هزار کیلومتر مربع، ۱.۵ درصد از مساحت کل کشور (هفدهمین استان) را به خود اختصاص داده و شامل ۱۴ شهرستان، ۳۱ بخش، ۳۲ شهر، ۸۶ دهستان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟