جان‌باختن یک نفر و بستری 21 مبتلا به ویروس کرونا در استان اردبیل


جان‌باختن یک نفر و بستری 21 مبتلا به ویروس کرونا در استان اردبیل

اردبیل - ایرنا - وضعیت نسبتا پایدار استان اردبیل در زمینه شیوع کرونا با بستری 21 نفر و جان‌باختن یک نفر دیگر در شبانه‌روز گذشته ادامه یافت.

دکتر شهرام حبیب زاده روز پنجشنبه به ایرنا گفت: هم‌اکنون ۱۷۴ نفر مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان‌های استان بستری بوده که ۶۰ نفر از آنها در بخش‌های ویژه تحت مراقبت قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل اعلام کرد: با فوت یک نفر دیگر از مبتلایان کرونا، مجموع جان‌باختگان کرونا در استان اردبیل طی ۱۱ ماه گذشته به یک هزار و ۳۵۱ نفر رسید.

وی از ترخیص ۲۷ نفر از مبتلایان بستری در مراکز درمانی استان پس از بهبودی نسبی در ۲۴ ساعت گذشته خبرداد و اظهارکرد: با کاهش بستری شدن مبتلایان به کووید.۱۹، آمار بیماران کرونایی این استان به پایین‌تر از میانگین ۱۰ ماه گذشته رسیده ولی نگرانی از اوج دوباره شیوع کرونا در استان پابرجاست.

او بیان کرد: شیوع کرونا در این استان در وضعیت پایدار قرار گرفته و در ادامه این وضعیت، کاهش جزئی در تعداد فوتی، آمار بستری بیماران جدید و نیز مجموع شمار بیماران مبتلا به کرونا دیده می‌شود.

دکتر حبیب‌زاده اضافه کرد: هم‌اینک ۱۰ شهرستان بیله‌سوار، سرعین، اصلاندوز، کوثر، نیر، نمین، انگوت، گرمی، مشگین‌شهر و اردبیل در وضعیت آبی (وضعیتی بین سفید و زرد) و ۲ شهرستان خلخال و پارس‌آباد در وضعیت زرد قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل ادامه ‌داد: این وضعیت پایدار و سیر نزولی چند روز اخیر شیوع کرونا در استان، در صورت بی‌توجهی شهروندان، تبعات خطرناکی را به دنبال خواهد داشت و مردم نباید گرفتار عادی‌انگاری بیماری شوند.

وی نسبت به ضرورت حفظ و بهبود وضعیت فعلی شیوع کرونا در استان اردبیل هشدارداد و گفت: هرگونه عادی‌انگاری بیماری و بی‌توجهی به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی پیک چهارم کرونا را به همراه خواهد داشت.

دکتر حبیب‌زاده بیان کرد: مردم برای کنترل بیماری کرونا باید احتیاط بیشتری کرده و با جدیت بالا، مقررات اعلام شده از جمله استفاده از ماسک و فاصله فیزیکی حداقل ۱.۵ متری را رعایت کنند.

وی همچنین اضافه کرد: با توجه به روند شکننده شیوع کرونا، همراهی مردم و رعایت پروتکل‌های کنترل این بیماری بسیار ضروری است.

به گزارش ایرنا، هشت هفته پیش، تعداد فوتی‌های کووید.۱۹ در استان اردبیل در رکودی کم‌سابقه به ۲۲ نفر فوتی در یک شبانه‌روز رسیده بود ولی طی یک ماه گذشته سه بار فوتی‌های کرونا در این استان به صفر رسید.

بالاترین آمار مربوط به فوت بیماران مبتلا به کرونا در استان اردبیل در هشتم آذرماه با ۲۲ فوتی، بالاترین آمار بستری روزانه مبتلایان کرونا در ۲۵ آبان ماه با ۱۱۳ نفر و نیز بالاترین رکورد بستری همزمان بیماران کرونا با ۵۰۳ نفر در روز ۲ آذرماه به ثبت رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سلام...