کارخانه کنسانتره آهن در نهبندان تکمیل‌کننده زنجیره فرآوری است


کارخانه کنسانتره آهن در نهبندان تکمیل‌کننده زنجیره فرآوری است

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: تبدیل سنگ آهن به کنسانتره یکی از مهمترین فرایندها در تکمیل زنجیره تولید فولاد محسوب می‌شود و کارخانه کنسانتره آهن در نهبندان در راستای تکمیل زنجیره فرآوری مواد معدنی شهرستان در حال احداث است.

حمید ملانوری روز پنجشنبه در بازدید از کارخانه کنسانتره آهن در شهرک صنعتی نهبندان افزود: سنگ‌ آهن، ماده اولیه برای تولید فولاد است که پس از تبدیل به کنسانتره و سپس گندله، به فولاد تبدیل می‌شود.

وی با اشاره به تعدد و تنوع مواد معدنی موجود در شهرستان نهبندان گفت: این واحد صنعتی با تبدیل سنگ آهن به کنسانتره در راستای تکمیل زنجیره فرآوری مواد معدنی این شهرستان در حال احداث است.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه مواد اولیه مورد نیاز این کارخانه از معادن شهرستان نهبندان تامین می‌شود تصریح کرد: این واحد فرآوری، ظرفیت لازم برای خرید محصولات معدنی از شهرستان‌ها و استان‌های همجوار را نیز خواهد داشت.

وی تامین بازار فروش را از مهمترین اقدامات در جهت راه‌اندازی واحدهای تولیدی برشمرد و گفت: بازار فروش تولیدات این کارخانه، بازارهای صادراتی و کارخانجات فولاد داخل کشور است.

ملانوری افزود: یکی از واحدهای تامین کننده مواد اولیه کارخانه فولاد قاین، همین واحد تولیدی است.

کارخانه کنسانتره آهن که با سرمایه‌گذاری ۴٧ میلیارد تومانی شرکت امیدواران پیراکان در بهمن سال گذشته وارد فاز اجرا شد، در حال حاضر ٨٠ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و فاز مقدماتی آن در دهه فجر امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

این واحد صنعتی قابلیت تولید سالانه ۶۰۰ هزار تن کنسانتره آهن را دارد و زمینه اشتغال ۷۵ نفر را فراهم می‌کند.

استاندار خراسان جنوبی که صبح امروز در قالب برنامه "پنجشنبه‌های سفر" و در هفتمین سفر شهرستانی خود وارد نهبندان در ۲۰۰ کیلومتری جنوب بیرجند شد، در ادامه برنامه‌های این سفر از کارخانه اکسید منیزیم در شهرک صنعتی نهبندان بازدید کرد.

این واحد تولیدی در شهرک صنعتی با سرمایه‌گذاری ۶٠ میلیارد تومان در حال احداث است.

کارخانه اکسید منیزیم ۵٠ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و براساس پیش بینی‌های صورت گرفته در سه ماه اول سال ١۴٠٠ به بهره‌برداری خواهد رسید.

کارخانه کنسانتره آهن در نهبندان تکمیل‌کننده زنجیره فرآوری است

ملانوری به منظور بازدید از طرح‌های عمرانی شهرستان نهبندان، در محل اجرای پروژه توسعه بیمارستان شهید آتشدست نیز حضور یافت و از پروژه‌های توسعه اورژانس و احداث ساختمان تصویربرداری این بیمارستان بازدید کرد.

این بازدید با هدف کنترل شرایط موجود و بررسی راهکارهای شتاب‌بخشی به روند اجرای کار انجام شد.

پروژه توسعه اورژانس بیمارستان شهید آتشدست نهبندان در زمینی به مساحت هزار و ۴۰۰ مترمربع با پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصد در حال انجام است.

مرکز تصویربرداری بیمارستان نیز با توجه به نیاز منطقه در زمینی به مساحت ۴٠٠ متر مربع به بهره‌برداری رسیده است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی، نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی، مدیران استانی به همراه فرماندار، ائمه جمعه نهبندان و شوسف و جمعی از مسوولان شهرستان، استاندار را همراهی می‌کنند.

نشست شورای اداری شهرستان نهبندان نیز با حضور استاندار برگزار می‌شود و دیدار چهره به چهره با مردم از دیگر برنامه‌های این سفر یک روزه است.

استان خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و مرکز شهرستان نهبندان در ۲۰۰ کیلومتری جنوب بیرجند است.

این شهرستان در مجاورت مرز مشترک ایران و افغانستان قرار دارد و سرشار از مواد معدنی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | کل‌کل مهران مدیری و نیما شعبان‌نژاد با چاشنی بینی!