خدمات پزشکی به 15 هزار نفر در درمانگاه کوی بندرچابهار ارائه شد


خدمات پزشکی به 15 هزار نفر در درمانگاه کوی بندرچابهار ارائه شد

چابهار- ایرنا- معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره‌کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: خدمات پزشکی طی یک سال اخیر در 2 بخش تخصصی و عمومی به بیش‌از 15هزار و 100 نفر در درمانگاه کوی بندر چابهار ارائه شده است.

ناصر روانبخش روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: گام‌های موثر در مسیر تعامل شهر و بندر چابهار با ارائه خدمات مختلف در حال انجام بوده که یکی از آنها در حوزه بهداشت و درمان است.

وی با اشاره به خدمات دهی مطلوب و مناسب در درمانگاه کوی مسکونی بندرچابهار بیان کرد: این درمانگاه به منظور ارائه خدمات پزشکی بر اساس کنوانسیون بین المللی SAR راه‌اندازی شد که بر اساس آن موظف به ارائه خدمات لازم به صورت ۲۴ ساعته جهت انتقال و رسیدگی به مصدومان و سانحه دیدگان به مرکز درمانی است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: درمانگاه کوی مسکونی بندر مجهز به بخش‌های فوریت‌های پزشکی، آزمایشگاه، رادیولوژی، سونوگرافی، دندانپزشکی و داروخانه است.

وی افزود: تاکنون به ۱۰ هزار شهروند چابهاری در بخش عمومی و به حدود پنج هزار نفر نیز خدمات پزشکی تخصصی در این درمانگاه ارائه شده است.

روانبخش با بیان اینکه اتاق CPR از مهمترین و حساس‌ترین بخش‌های هر واحد درمانی است،افزود: تمامی داروهای مربوط به ترالی اورژانس در درمانگاه کوی بندر تهیه شده و کامل است.

وی گفت: در بخش آزمایشگاه در پی انعقاد قرارداد با آزمایشگاه‌های سطح شهر بیش‌از ۲ هزار و ۵۰۰ نمونه آزمایشگاهی در این درمانگاه گرفته شد و در بخش دندانپزشکی نیز با وجود سه دندانپزشک و یک تکنسین دهان و دندان با رعایت کامل پروتکل‌ها خدمات دندانپزشکی منظم انجام می‌شود.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان اظهارداشت: در بخش فوریت‌های پزشکی، خدمات آمبولانسی و خدمات پزشکی توسط تکنسین‌های فوریت و کارشناسان پرستاری انجام می‌شود، همچنین تاکنون بیش‌از ۱۰۰ ماموریت داخل و خارج از کوی مسکونی بندر انجام شده است.

وی بیان کرد: به منظور رفاه حال شهروندان با بیمه‌های البرز، شرکت نفت، شرکت برق و توزیع و بیمه امید قرارداد منعقد شده و بیمه‌های تامین اجتماعی و نیروهای مسلح هم مراحل پایانی انعقاد قرارداد را طی می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معافیت معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه