صندوق خرد زنان آذربایجان‌غربی 2.5 میلیارد ریال تسهیلات دریافت می‌کنند


صندوق خرد زنان آذربایجان‌غربی 2.5 میلیارد ریال تسهیلات دریافت می‌کنند

ارومیه- ایرنا- مدیر صندوق کارآفرینی امید آذربایجان‌غربی گفت: برای توسعه اشتغال زنان روستایی، تسهیلات صندوق‌های خرد زنان از 500 میلیون ریال به 2 میلیارد و 500 میلیون ریال رسیده و به متقاضیان پرداخت می‌شود.

علیرضا آخوندزاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این وام‌ها به منظور انجام فعالیت‌های کشاورزی و تولیدی و با اولویت فعالیت‌های گروهی پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: تاکنون ۳۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات برای توانمندسازی بانوان عضو صندوق محلات زنان روستایی در آذربایجان غربی پرداخت شده‌است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید آذربایجان‌غربی اظهار داشت: این میزان تسهیلات در قالب ۱۲۶ فقره پرونده اشتغال‌زایی به متقاضیان در این استان پرداخت شده است.

آخوند زاده ادامه داد: سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از این میزان طی سال‌جاری در آذربایجان غربی پرداخت شده است.

وی بیان کرد: سه هزار و ۹۰۰ زن روستایی در این استان عضو ۱۲۶ صندوق محله زنان روستایی هستند.

مدیر صندوق کارآفرینی امید آذربایجان‌غربی تصریح کرد: هر صندوق حدود ۳۰ نفر عضو فعال دارد تا با بهره‌مندی از خدمات صندوق‌های خرد محلات زنان روستایی، معیشت خانواده‌ها و بانوان روستایی بهبود یابد.

آخوند زاده اضافه کرد: اعضای هر صندوق خرد محله زنان روستایی می‌توانند از تسهیلات صندوق خرد محلات بهره‌مند شوند.

وی گفت: بالابردن سطح معیشتی خانواده‌ها در روستاها و همچنین افزایش سطح درآمد خانوارهای روستایی از دیگر اهداف راه‌اندازی صندوق‌های خرد محله زنان روستایی در آذربایجان غربی است.

مدیر صندوق کار آفرینی امید آذربایجان غربی تاکید کرد: امروزه مشارکت زنان از جمله ابزارهای اساسی توسعه است و یکی از اصلی‌ترین ‌زمینه‌های مشارکت زنان در جامعه روستایی، ایجاد کسب و کارهای کوچک و ورود به کارآفرینی یا خوداشتغالی است.

صندوق کارآفرینی امید بر اساس رویکرد جدید حمایت از کسب و کارهای خرد بازارمحور با روش تامین مالی خرد، وظایف مهم و مغفولی را در زنجیره حمایت‌های دولتی از تولید در بخش خصوصی برعهده دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا