عملیات اجرایی 32 پروژه اولویت دار سال 99 استان مرکزی هنوز آغاز نشده است


عملیات اجرایی 32  پروژه اولویت دار سال 99 استان مرکزی هنوز آغاز نشده است

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی گفت: 32 پروژه اولویت دار سال جاری هنوز وارد فاز عملیاتی نشده است.

رقیه یادگاری هشتم بهمن ماه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان مرکزی به ارائه گزارش پروژه های تملک دارایی های سرمایه ای ۱۳۹۸ پرداخت و با اشاره به اینکه سال مالی ۱۳۹۸ در شهریورماه ۹۹ به پایان رسید، اظهار کرد: در سال گذشته ۱۸۳۷ پروژه در حوزه تملک دارایی های سرمایه ای استان تعیین شد که اعتبار مصوب این پروژه ها ۶۶۲ میلیارد تومان بوده است.

وی افزود: از اعتبار مصوب، ۲۵۰ میلیارد تومان معادل ۳۷.۷ درصد اعتبارات، تخصیص یافت و عملکرد دستگاه ها به لحاظ جذب منابع، بالغ بر ۲۴۶ میلیارد تومان برابر با ۹۹.۷ درصد عملکرد دستگاه ها به ثبت رسیده است، همچنین ۲۴۷ میلیارد تومان معادل ۹۸ درصد، توسط خزانه پرداخت شد.

یادگاری اظهار کرد: از ۱۸۳۷ پروژه در ابتدای سال جاری میزان پیشرفت فیزیکی حاصل شده ۳۴ درصد بوده که در پایان سال به ۶۸ درصد رسیده و در واقع ۷۳ درصد اهداف سال ۹۸ نیز محقق شده است.

وی با اشاره به اینکه از کل پروژه ها، ۳۰۲ پروژه خاتمه یافته و ۱۵۳۵ پروژه در حال اجراست، گفت: ۵ پروژه از زمانبندی تعیین شده جلوتر، ۱۴۱۱ پروژه عقب تر از زمانبندی و ۴۲۱ پروژه مطابق زمانبندی پیش رفته است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی بیان کرد: از تعداد پروژه مذکور، ۷۵۰ طرح احداثی، ۲۲۲ پروژه تجهیز، ۵۱۰ پروژه تعمیراتی، ۱۱۲ پروژه توسعه ای، ۱۶۸ پروژه خدماتی، ۵۳ پروژه مطالعه و طراحی و ۱۹ پروژه مطالعه و تحقیق است، همچنین ۶۰۵ پروژه امانی، ۳۹۹ پروژه امانی-پیمانی و ۸۶۳ پروژه معادل ۴۷ درصد پیمانی بوده است.

وی تعداد پروژه های روستایی را ۷۱۵ طرح، شهری را ۷۶۴ پروژه و ۳۵۸ پروژه را شهری‌روستایی دانست و افزود: ۱۰۵۶ پروژه به دلیل کمبود منابع و تخصیص، دچار تاخیر شده اند و ۲۹.۵ درصد اعتبارات تعداد پروژه ها مربوط به شهرستان اراک است.

یادگاری با تاکید بر اینکه عملکرد مالی دستگاه ها در سال گذشته ۳۷ درصد بود، اما تحقق ۷۳ درصدی اهداف به ثبت رسید که جای تقدیر از دستگاه ها را دارد، ۷۶ درصد اعتبارات، پیمانی است که باعث فعالیت بخش خصوصی می شود، هرچند که باید پروژه های پیمانی را از این رقم بالاتر ببریم، همچنین ۹۹.۷ درصد، جذب اسناد خزانه نیز صورت گرفت و انتظار می رود امسال دستگاه ها برای جذب اسناد خزانه فعال تر و به مانند سال گذشته عمل کنند.

وی تصریح کرد: در سال جاری ۱۶۴۶ پروژه با ۳۶۷ میلیارد تومان اعتبار مدنظر است که تاکنون ۱۸۱ میلیارد تومان معادل ۵۰ درصد تخصیص یافته است، اطلاعات ۱۲۱۹ پروژه از دستگاه ها دریافت شده است، ۴۳۲ پروژه هنوز آغاز نشده و ۶۴ طرح نیز خاتمه یافته است.

یادگاری در خصوص وضعیت پروژه های مربوط به توافق سه جانبه بین سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی، سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و استانداری مرکزی در سال ۹۹ بیان کرد: در سال جاری از بین ۱۶۴۶ پروژه، ۸۶ پروژه اولویت دار که امسال باید حتما به پایان برسد در اولویت کاری استان قرار گرفته است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی با بیان اینکه این تعداد پروژه تاکنون ۶۴ درصد تخصیص دریافت کرده اند، گفت: ۱۰ پروژه به صورت کامل خاتمه یافته اند و ۳۲ پروژه هنوز آغاز نشده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی