استاندار خراسان جنوبی: تقویت بخش خصوصی اولویت استان است


استاندار خراسان جنوبی: تقویت بخش خصوصی اولویت استان است

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: تقویت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، تسهیل و تسریع شرایط سرمایه‌گذاری، دغدغه و اولویت استان است.

حمید ملانوری روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از ۲ واحد فرآوری مواد معدنی شهرستان نهبندان در جمع خبرنگاران افزود: از دغدغه‌های بسیار مهم ما، تقویت و همراهی بخش خصوصی برای بهره‌برداری هرچه بیشتر از ظرفیت‌های استان است.

وی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی به جهت تعدد و تنوع ذخایر معدنی به بهشت معادن معروف است تصریح کرد: نهبندان بین شهرستان‌های استان از نظر ذخایر معدنی، ویژگی‌های خاص و ممتازی دارد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: شرایط نهبندان، مزیت بزرگی برای سرمایه‌گذاری در حوزه معادن و صنایع وابسته به آن است.

وی تاکید کرد: ما بر آن هستیم تا به جهت بهره‌برداری از این مزیت‌ها و البته تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، اقتصاد دانش بنیان و مردم محور را ترویج کنیم و توسعه دهیم.

ملانوری با تاکید بر اینکه بر روی معادن استان، تعصب داریم گفت: برای استفاده هرچه بهتر از این ظرفیت، به دنبال سرمایه‌گذاران دارای اهلیت و صلاحیت هستیم.

وی افزود: آنچه مد نظر است بهره‌برداری از معادن به گونه‌ای است که با ایجاد واحدهای وابسته و پایین‌دستی نهایت ارزش افزوده ایجاد شود.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: ما برای تحقق این موضوع، تمام توان خود را می‌گذاریم و از سرمایه‌گذاران، حمایت جدی می‌کنیم.

وی با اشاره به وضعیت واحدهایی که در نهبندان از آنها بازدید کرد، گفت: این واحدها در راستای بهره‌برداری از معادن شهرستان ایجاد می‌شود لذا با توجه به اهمیت موضوع، برای راه‌اندازی هرچه سریع‌تر آنها همراهی می‌کنیم.

ملانوری افزود: اولویت ما این است که این دید را در مردم منطقه تقویت کنیم تا سرمایه‌های اندک خود را در راستای توسعه شهرستان به کار گیرند.

استاندار خراسان جنوبی که صبح امروز در قالب برنامه "پنجشنبه‌های سفر" و در هفتمین سفر شهرستانی خود وارد نهبندان شد، از کارخانه کنسانتره آهن و کارخانه اکسید منیزیم در شهرک صنعتی نهبندان بازدید کرد.

ملانوری به منظور بازدید از طرح‌های عمرانی شهرستان نهبندان، در محل اجرای پروژه توسعه بیمارستان شهید آتشدست نیز حضور یافت و از پروژه‌های توسعه اورژانس و احداث ساختمان تصویربرداری این بیمارستان بازدید کرد.

استان خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و مرکز شهرستان نهبندان در ۲۰۰ کیلومتری جنوب بیرجند است.

این شهرستان در مجاورت مرز مشترک ایران و افغانستان قرار دارد و سرشار از مواد معدنی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید