برگزاری هشتمین دوره مسابقات علمی- اکتشافی کن‌ست


برگزاری هشتمین دوره مسابقات علمی- اکتشافی کن‌ست

کریمی گفت: مسابقه کن‌ست با رعایت فاصله گذاری اجتماعی در فرودگاه خدمات ویژه قزوین که مخصوص پهپاد‌های کشاورزی است، برگزار شد.

برگزاری هشتمین دوره مسابقات علمی- اکتشافی کن‌ست

نیما کریمی کارشناس فنی برگزاری مسابقات کن‌ست در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه نحوه برپایی مسابقه کن‌ست (طراحی سازه‌های هوافضایی) در ۲ کلاس سنجشی _ارتباطی و علمی_ اکتشافی اظهار کرد: این مسابقه با حضور۹۳ تیم شرکت کننده که تقریباً ۶۳ تیم در کلاس سنجشی و ۳۰ تیم در کلاس علمی حضور داشتند؛ برگزار شد و از این تعداد ۱۰ تیم از هر کلاس به مرحله پایانی راه پیدا کردند.

او ادامه داد: باتوجه به شیوع کرونا و با تصمیم کمیته برگزاری مسابقات کن‌ست، داوری کلاس سنجشی_ارتباطی وعلمی_اکتشافی به صورت غیرحضوری برگزار شد.

کارشناس فنی برگزاری مسابقات کن‌ست گفت: همراه با تماس تصویری، بسترآنلاین برای ارتباط با تیم‌ها در نظر گرفتیم و تیم‌ها به صورت مجازی درباره کن‌ست‌های خود توضیح می‌دادند که مورد ارزیابی داوران قرار گرفت و یک تیم فنی مستقر در محل، کن‌ست‌های شرکت کنندگان را ارزیابی کرد.

کریمی ادامه داد: با تصمیم کمیته برگزاری این مسابقه برای کلاس علمی اکتشافی یا همان کلاس حرفه‌ای که نیاز به تست‌های پروازی داشت تصمیم گرفتیم تعدادی از کن‌ست‌هایی را که با مهارت بیشتری تهیه شده و در رقابت پایانی بودند، انتخاب و برای روز عملیات به کار بگیریم.

او با اشاره به شرایط برگزاری مسابقه گفت: این مسابقه با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و تنها باحضور ۲ نفر از هر تیم در فرودگاه خدمات ویژه قزوین که مخصوص پهپاد‌های کشاورزی است برگزار و تست‌ها گرفته شد. کن‌ست‌ها توسط یک پهباد به ارتفاع صعود کرده و رها می‌شوند و طبق برنامه ریزی که انجام شده بود کن ست‌ها حین فرود باید داده برداری و فرود ایمن و سالمی را انجام می‌دادند.

این کارشناس فنی باتوجه به نتایج کلاس‌های اکتشافی گفت: در کلاس اکتشافی ۱۰ تیم به مرحله پایانی راه یافتند که از بین این ۱۰ تیم، رتبه اول به تیم آتش‌بس از دانشگاه امیرکبیر و رتبه دوم به تیم آلفا کدرز از دانشگاه یزد و رتبه سوم به تیم آتیس پیس ر از دانشگاه امیرکبیر رتبه سوم را کسب کردند.

بیشتر بخوانید

روند برگزاری غیرحضوری مسابقات کن‌ست
انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت