بخش سنگ‌شکن بیمارستان سبلان تنها مرکز دولتی و غیرخصوصی استان است


بخش سنگ‌شکن بیمارستان سبلان تنها مرکز دولتی و غیرخصوصی استان است

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اردبیل گفت: بخش سنگ‌شکن بیمارستان سبلان اردبیل تنها مرکز دولتی و غیرخصوصی در سطح این استان است.

قادر برجی نهم بهمن در نشست خبری خود با اصحاب رسانه استان اظهار کرد: این بخش با هزینه‌ای بالغ‌بر 2 میلیارد و 500 میلیون تومان راه‌اندازی شده و مجهز به آخرین تکنولوژی است.
وی با بیان اینکه درمانگاه عمومی و تخصصی بیمارستان سبلان به مساحت 4 هزار و 700 مترمربع و با هزینه 35 میلیارد تومان در 3 طبقه در حال ساخت است، ادامه داد: اورژانس این بیمارستان هم قبلاً به مساحت 500 مترمربع بود که در مساحت 2 هزار و 500 مترمربع بازسازی شده و پس از تکمیل افتتاح می‌شود.


برجی با اشاره به ایجاد مرکز جامع تصویربرداری در بیمارستان سبلان اردبیل تشریح کرد: این مرکز با هزینه 14 میلیارد تومان راه‌اندازی شده که در آن خدماتی مانند سی‌تی‌اسکن، ام. آر. آی، سونوگرافی، ماموگرافی و غیره ارائه خواهد شد.


مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اردبیل با اشاره به اینکه مرکز جامع آزمایشگاه تشخیص طبی بیمارستان سبلان با اعتبار 5 میلیارد تومان راه‌اندازی شده است، تصریح کرد: در این بیمارستان 3 اتاق ایزوله استاندارد با اعتبار 800 میلیون تومان راه‌اندازی شده است.


برجی افزود: دسترسی مردم شهرستان‌های استان به مرکز استان سهل‌تر است و در بیمارستان سبلان می‌توانیم به تمام مردم استان خدمات ارائه دهیم.


ارائه پلاسما فریز برای 56 نفر

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اردبیل با اشاره به عملکرد مراکز درمانی تأمین اجتماعی استان در زمینه ویروس کوید 19 گفت: در پیک اول شیوع ویروس کرونا 5 هزار نفر در مراکز درمانی تأمین اجتماعی استان غربالگری شده که از این تعداد 260 نفر بستری و 11 نفر فوت کردند.


به گفته این مسئول، در پیک دوم 5 هزار نفر و در پیک سوم 4 هزار نفر در مراکز درمانی تأمین اجتماعی استان غربالگری شدند که به ترتیب 328 و 329 نفر بستری شده بودند که از این تعداد 27 نفر در پیک دوم و 29 نفر در پیک سوم فوت کردند.
برجی اضافه کرد: 140 مورد هم برای 56 نفر بیمار پلاسما درمانی شدند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها