تفسیر قرآن رهبری/ارتباط ایستادگی در برابر دشمنان و ایمان چیست؟


تفسیر قرآن رهبری/ارتباط ایستادگی در برابر دشمنان و ایمان چیست؟

رهبر انقلاب در جلسه تفسیر قرآن خود فرمودند: درحالی‌که قدرت‌های استکباری از هیچ دشمنی و خباثتی علیه ملت ایران و نظام اسلامی خودداری نکردند، جمهوری اسلامی توانسته با اتکاء به پشتوانه و حمایت مردمی در میدان بماند.

خبرگزاری شبستان،‌ گروه قرآن و معارف: ایستادگی در برابر دشمنان از واژه های اساسی و فطریه انسانی که می توان ریشه های آن را در آیات قرآن کریم جستجو کرد ادله های بسیار لغوی و تفسیری وجود دارد که می ‌توان طبق آیات قرآن کریم مقاومت را معادل با موضوع توحید عدالت و حتی اسلام قرار داد؛متاسفانه گاهی مفهوم مقاومت با برداشت های نارسا به افراط و تفریط کشیده شده و اولین تصوری که از این واژه به ذهن متبادر می‌شود تقابل جنگ و قتال است.

امروزه توسعه معنایی و تفسیری ایستادگی در برابر دشمنان طبق آیات قرآن کریم برای پاسخگویی به نیازمندی های اجتماعی و مقابله با تفکرات غرب زده امری مهم است ایستادگی در قرآن بر توحید، عدالت و فطرت بنا شده است و بر تحقق أصل حاکمیت خدا بر سرنوشت انسان، تشکیل حکومت، إقامه قسط، آبادانی زمین و عدم پذیرش ولایت و ربوبیت غیر خدا تأکید دارد.خبرگزاری شبستان به بررسی واژه مقاومت در آیات قرآن کریم و سخنان مقام معظم رهبری می پردازد.

رهبر انقلاب در یکی از جلسات تفسیر قرآن خود پیرامون ایستادگی در برابر دشمنان این چنین می فرمایند: با توجه به آیه ی وَ لا تَهِنُوا وَ لا تَحزَنُوا وَ اَنتُمُ الاَعلَونَ اِن کُنتُم مُؤمِنین؛ اگر ایمان در دل و در عمل وجود داشته باشد، کوه‌ها در مقابل یک جامعه، یک مجموعه، یک انسان قوی، هموار خواهد شد و قدرت مقاومت نخواهد داشت. یکی از فواید جنگ برای ما این بود.

تجربه‌ی ‌ارزشمند ملت ایران در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز تداوم یافته است. درحالی‌که قدرت‌های استکباری از هیچ دشمنی و خباثتی علیه ملت ایران و نظام اسلامی خودداری نکردند، جمهوری اسلامی توانسته با اتکاء به پشتوانه و حمایت مردمی در میدان بماند. به‌عنوان یک نشانه‌ی آشکار، می‌توان به ناتوانی چهل‌ساله‌ی ایالات متحده علیه جمهوری اسلامی اشاره کرد. همگان دیدند «چهل سال است که یکی از سفّاک‌ترین و بی‌رحم‌ترین و رذل‌ترین قدرتهای دنیا یعنی آمریکا در مقابل ملّت ایران مشغول کارشکنی و شرارت است و نتوانسته است به این ملّت زیانی وارد کند و نتوانسته هیچ غلطی بکند.» در این شرایط، «ادامه‌ی انقلاب اسلامی و توانمندی و قدرتمندی و پیشرفت افزایش‌یابنده‌ی آن به‌رغم همه‌ی تندبادها و فشارهای سنگین و دشمنی عمیق دنیای استکبار، مصداق عملی شدن وعده‌ی الهی است.»

https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=40072

پایان پیام/296

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک