بازداشت هوادار ترامپ به ظن تلاش برای بمب‌گذاری و ترور فرماندار کالیفرنیا


بازداشت هوادار ترامپ به ظن تلاش برای بمب‌گذاری و ترور فرماندار کالیفرنیا

یکی از هواداران رئیس جمهور سابق آمریکا که قصد بمب‌گذاری در ساختمان شرکت توئیتر و ترور فرماندار کالیفرنیا را داشت دستگیر و از...

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دادستانی فدرال ایالت کالیفرنیای آمریکا اعلام کرد فردی به ظن تلاش برای بمب‌گذاری و ترور «گوین نیوسام» فرماندار این ایالت، بازداشت شده است.

به نوشته پایگاه خبری «هیل»، دادستانی کالیفرنیا روز چهارشنبه به وقت محلی اعلام کرد روز سه‌شنبه پنج بمب لوله‌ای و ۴۹ قبضه سلاح و مقادیر چشمگیری مهمات از «یان بنجامین راجرز» که گمان می‌رود از هواداران «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا باشد، کشف و ضبط شده است.

راجزر مدعی است بمب‌های لوله‌ای را با هدف سرگرمی تهیه کرده و قصد آسیب زدن به هیچ فردی را نداشته است.

این در حالی است که پیام‌های موجود در تلفن همراه او حاکی از این است که وی قصد داشته ساختمان شرکت توئیتر که حساب کاربری ترامپ را مسدود کرده و دفتر نیوسام در شهر «ساکرامنتو» را مورد هدف قرار دهد.

او در پیامی به دوستش گفته بود: «می‌توانیم به توئیتر یا هر دموکراتی که بخواهی حمله کنیم. می‌توانیم به راحتی به توئیتر و دموکرات‌ها حمله کنیم و آن‌ها را با خاک یکسان کنیم. می‌توانیم به دفتر ساکرامنتو حمله کنیم».

سخنگوی فرماندار کالیفرنیا اعلام کرد وی از دستگیری این فرد مطلع بوده و با مقامات محلی برای تحقیق در این خصوص در حال همکاری است.

در حال حاضر راجرز به خاطر نگه داری غیرقانونی مواد منفجره و سلاح‌های فاقد مجوز، با ده سال حبس و پرداخت دویست و پنجاه هزار دلار جریمه روبه‌رو است.

به نوشته هیل از درون خودرو راجرز، برچسب گروه راست افراطی «سه درصدی‌ها» و یک «کارت برتری نژادی برای سفیدپوستان» کشف شده است.

«استفانی مینور» مأمور ویژه اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) که مسئول پرونده راجزر است در این‌باره گفت: «مطلع هستم که شمار زیادی از نژادپرستان سفیدپوست در گروه‌های شبه‌نظامی افراطی مخالف دولت عضویت دارند».

بازداشت هوادار ترامپ به ظن تلاش برای بمب‌گذاری و ترور فرماندار کالیفرنیا
کارت برتری نژادی برای سفیدپوستان

سایه تهدید و ترور بر سر مقامات پیشین و فعلی آمریکا

در پرونده «جیکوب آنتونی چَنسلی» یکی از هواداران ترامپ و از عوامل حمله به کنگره آمریکا آمده است وی هنگام حضور در این ساختمان یادداشتی برای «مایک پنس» معاون ترامپ برجای گذاشته که در آن نوشته شده: «عدالت در راه است، فقط مسئله زمان مطرح است».

همچنین تنها دو روز پس از اجرای مراسم تحلیف «جو بایدن» رئیس جمهور جدید آمریکا، یک فرد مسلح در حوالی کاخ سفید بازداشت شد که به دنبال اتاق بیضی (دفتر کار رئیس جمهور) می‌گشت.

نگرانی از تداوم خشونت و ناآرامی در آمریکا

وزارت امنیت داخلی دولت جدید آمریکا شامگاه چهارشنبه با انتشار «توصیه‌نامه تروریسم ملی»، هشدار داد خطر خشونت هواداران خشمگین از شکست ترامپ در انتخابات، در آمریکا وجود دارد و این در حالی است که ایالات متحده هنوز از وضعیت اضطراری بعد از مراسم تحلیف دولت جدید این کشور خارج نشده است.

از سوی دیگر سخنگوی گارد ملی آمریکا گفت که استقرار نیروهای گارد ملی تا ۳۱ مارس تأیید شده است. سرلشگر «ویلیام واکر» فرمانده گارد ملی آمریکا دستور داده نیروهای این یگان دستکم تا خاتمه مارس در مناطقی که هم اینک مستقرند حضور داشته باشند تا با اغتشاشات احتمالی مقابله کنند. در دستور جدید در این زمینه آمده که نهادهای اجرای قانون در پایتخت آمریکا برای ناآرامی‌های محتمل در روزها و هفته‌های آتی آماده باشند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ارزش مایکروسافت معادل ارزش مجموع دو شرکت اپل و تسلا