پروژه آبرسانی به بانه 300 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد


پروژه آبرسانی به بانه 300 میلیارد ریال اعتبار نیاز  دارد

سنندج - ایرنا - رییس امور پایش، ارزیابی و اطلاعات مدیریت سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: براساس برآورد و ارزیابی‌های انجام شده پروژه آب رسانی بانه که شامل احداث تصفیه خانه و خط انتقال آب از سد عباس آب به این شهر است 300 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

به گزارش ایرنا، سعید جغتایی روز پنجشنبه در جریان بازید از پروژه تصفیه خانه بانه و پروژه جاده بانه - سوته با بیان اینکه تکمیل پروژه تصفیه خانه و آبرسانی به بانه از مهمترین پروژه‌های این شهر است اظهار داشت: هدف از این بازیدها بررسی و پیگیری پروژه‌های عمرانی اولویت‌دار استان بویژه پروژه‌های مصوب شده در سفر رهبر معظم انقلاب و رییس جمهوری است.

وی ادامه داد: پروژه‌های که تا چند ماه آینده قابلیت بهره برداری را دارند به منظور تامین اعتبار ارزیابی و جمع بندی می‌کنیم و بر اعتباراتی که تاکنون به این پروژه‌ها تخصیص یافته نظارت می شود.

جغتایی گفت: گزارش این بازید از پروژه‌ها به رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور ارائه می‌شود به زودی پروژه‌های اولویت‌دار مشخص و اعتبارات مورد نیاز به این پروژه‌ها اختصاص می‌یابد.

پروژه آبرسانی به بانه 300 میلیارد ریال اعتبار نیاز  دارد

رییس امور آب شهرستان بانه نیز گفت: پروژه آبرسانی به بانه شامل خط انتقال ۲۱ کیلومتری از سد عباس آباد تا بانه و تصفیه خانه شرب بوده که بیش از ۱۰ کیلومتر از پروژه خط انتقال آب با لوله ۷۰۰ میلی متری فولادی انجام شده است.

انور کریمی کانی با اشاره به اینکه تصفیه خانه شماره ۲ تاکنون احداث نشده افزود: برای خرید تجهیزات ایستگاه پمپاژ نیز ۱۲۰ میلیارد ریال پیش بینی شده و برای پمپاژ آب به تصفیه خانه شماره یک و ۲ اجرای حدود ۱۱ کیلو متر خط لوله انتقال نیاز است.

وی با بیان اینکه بانه منابع آب زیر زمینی ندارد اظهار داشت: ظرفیت تصفیه خانه شماره یک ۳۰۰ لیتر در ثانیه است و مصرف شهر ۵۰۰ لیتر در ثانیه است

روز پنجشنبه رییس امور پایش، ارزیابی و اطلاعات مدیریت سازمان برنامه و بودجه کشور و رییس سازمان برنامه و بودجه کردستان در بانه از تصفیه خانه و محور بانه- سوته بازید کردند.

شهرستان مرزی بانه با ۱۵۸ هزار نفر جمعیت در ۲۷۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیانیه نتانیاهو علیه ایران