استاندار: همدلی عامل تحول در توسعه سیستان و بلوچستان است


استاندار: همدلی عامل تحول در توسعه سیستان و بلوچستان است

زاهدان- ایرنا- استاندار سیستان و بلوچستان گفت: همدلی و در کنار هم بودن همراه با اقدامات پیش رو بطور قطع تحول بزرگی در استان ایجاد و بخش بزرگی از مشکلات مردم را مرتفع می‌کند و در نتیجه به توسعه خواهیم رسید.

احمدعلی موهبتی روز پنجشنبه در حاشیه مراسم افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های محرومیت‌زدایی بنیاد مستضعفان سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه خوشبختانه امروز سرآغاز پروژه‌های این بنیاد به ارزش سه هزار میلیارد تومان در استان افتتاح و کلنگ‌زنی شد اظهارداشت: پروژه هایی که امروز در این استان افتتاح و یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد ۳۵۶ میلیارد تومان ارزش دارد.

وی با اشاره به اینکه مجموع ارزش اقدامات بنیاد مستضعفان در سیستان و بلوچستان تاکنون ۵۰۶ میلیارد تومان بوده است گفت: حدود ۹۰ میلیارد تومان از این رقم، کمک‌های مومنانه مربوط به دوران همه‌گیری کرونا و بعضی از اقدامات ویژه در موضوعات غیرعمرانی است.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: همچنین ۴۳ میلیارد تومان از این اعتبارات، تسهیلات اشتغال‌زا و بقیه یعنی ۴۳۰ میلیارد تومان پروژه‌های زیرساختی و اعتبارات عمرانی و آموزشی ، ورزشی و کمک‌های فرهنگی مانند کتابخانه است.

وی با بیان اینکه بنیاد مستضعفان و مجموعه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام( ره) ۲ هزار میلیارد تومان درسال ۹۶ تفاهم‌نامه با سیستان و بلوچستان داشته اند که این میزان در ابتدای امسال به سه هزار میلیارد تومان رسیده است، گفت: در همین راستا تفاهم‌نامه دیگری میان این ۲ مجموعه و استان تنظیم شد که چهار هزار میلیارد تومان برای امسال و ۲ سال آینده در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: به جهت شرایط معدنی سیستان و بلوچستان و تقاضای ما برای سرمایه‌گذاری در حوزه معدن ۲ هزار میلیارد تومان در این حوزه به تفاهم‌نامه اضافه و این میزان به ۶ هزار میلیارد تومان رسید.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه آستان قدس رضوی نیز اقداماتی در همین راستا از منطقه سیستان تا بلوچستان کار کرده و در دست انجام دارد گفت: از این مجموعه قرارگاه‌های سازندگی بسیج و نیروهای مهندسی سپاه با ۱۰۰ میلیون دلاری که پیشنهاد دولت و موافقت رهبر معظم انقلاب بوده، پروژه‌های عمرانی زیادی در مناطق مرزی کشور اجرا کرده اند.

وی با اشاره به رشد بودجه سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در سال ۹۷ بالاترین رشد اعتبارات بین استان‌های کشور برای این استان بوده و در سالجاری و پارسال نیز دوباره همین شرایط فراهم شد.

موهبتی با تاکید بر اینکه اکنون در لایحه ۱۴۰۰ همین شرایط حاکم بوده و با پیشنهاد دولت بالاترین رشد بودجه برای سیستان و بلوچستان دیده شده است گفت: به همت همدلی و هماهنگی که بین نمایندگان استان و مدیران دستگاه‌های اجرایی بود در کمیسیون تلفیق عدد بسیار خوبی به بودجه اضافه شده که امیدواریم در روزهای آینده در صحن مجلس تصویب شود.

وی با بیان اینکه اگر این اعتبارات تصویب شود سیستان و بلوچستان در بین استان‌های کشور رتبه نخست را بدست می آورد افزود: به امید خدا در سال ۱۴۰۰ توجه ویژه‌تری نسبت به سال‌های گذشته به این استان می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی