نگاهی به آمار فروش آخرین ماه سال 2020 در قاره اروپا


نگاهی به آمار فروش آخرین ماه سال 2020 در قاره اروپا

در سال 2020، تقاضا برای خودروهای الکتریکی (ترکیب خودروهای تمام الکتریکی و پلاگین هیبریدی) قاره اروپا بیش از دو برابر سال 2019 بوده و با افزایش 147 درصدی از 575 هزار دستگاه به 1.42 میلیون دستگاه رسیده است. به این ترتیب خودروهای الکتریکی 12 درصد از سهم کل فروش خودروها را در سال 2020 به … The post نگاهی به آمار فروش آخرین ماه سال 2020 در قاره اروپا...

در سال ۲۰۲۰، تقاضا برای خودروهای الکتریکی (ترکیب خودروهای تمام الکتریکی و پلاگین هیبریدی) قاره اروپا بیش از دو برابر سال ۲۰۱۹ بوده و با افزایش ۱۴۷ درصدی از ۵۷۵ هزار دستگاه به ۱.۴۲ میلیون دستگاه رسیده است.

به این ترتیب خودروهای الکتریکی ۱۲ درصد از سهم کل فروش خودروها را در سال ۲۰۲۰ به خود اختصاص داده اند و نکته جالب اینکه از هر چهار خودروی الکتریکی فروخته شده در قاره همیشه‌سبز یکی تولید گروه فولکس‌واگن بوده است.

پرفروش‌ترین خودروساز ماه دسامبر ۲۰۲۰ اروپا پرفروش‌ترین خودروی ماه دسامبر ۲۰۲۰ اروپا
۳۱۹۴۹۲ گروه فولکس‌واگن ۳۰۰۷۳ فولکس‌واگن گلف ۱
۱۶۱۶۳۸ پژو-سیتروئن ۲۷۹۹۷ فولکس‌واگن ID.3 ۲
۱۲۶۱۴۶ گروه رنو ۲۴۵۶۷ تسلا مدل ۳ ۳
۸۸۰۹۵ گروه ب ام و ۲۲۳۹۹ رنو کلیو ۴
۷۷۷۴۲ دایملر ۲۰۶۹۰ پژو ۲۰۸ ۵
۷۵۰۷۹ هیوندای-کیا ۲۰۴۶۵ تویوتا یاریس ۶
۷۱۳۵۱ فیات-کرایسلر ۱۸۸۵۳ اشکودا اوکتاویا ۷
۶۸۳۰۱ تویوتا ۱۸۶۸۸ رنو کپچر ۸
۶۱۸۳۱ فورد ۱۸۶۸۰ فیات ۵۰۰ ۹
۳۶۸۴۹ جیلی ۱۷۹۴۸ پژو ۲۰۰۸ ۱۰

بر پایه اطلاعات وب‌سایت جاتو، دومین خودروی پرفروش اروپا در ماه دسامبر فولکس‌واگن ID.3 با فروش ۲۷۹۹۷ دستگاهی بوده است. پس از آن نیز تسلا مدل ۳ با فروش ۲۴۵۶۷ دستگاهی قرار داشته است. البته مدال طلا به فولکس‌واگن رسیده است.

نگاهی به آمار فروش آخرین ماه سال 2020 در قاره اروپا

فلیپ مانوز تحلیلگر جاتو می‌گوید:

اروپا آماده‌ی ورود به عصر خودروهای الکتریکی می‌شود و نتایج ماه آخر سال ۲۰۲۰ نشان دهنده آن است که این خودروها با قیمت مناسب عرضه شده‌اند و توجه مشتریان را به خود جلب نموده‌اند.

پرفروش‌ترین خودروی الکتریکی اروپا در سال ۲۰۲۰
۹۹۲۶۱ رنو Zoe
۸۵۷۱۳ تسلا مدل ۳
۵۶۱۱۸ فولکس‌واگن ID.3
۴۷۷۹۶ هیوندای کنا
۳۳۶۵۰ فولکس‌واگن گلف
۳۱۲۸۷ پژو ۲۰۸
۳۱۰۱۹ کیا نیرو
۳۰۹۱۶ نیسان لیف
۲۶۴۵۴ آئودی E-Tron
۲۳۱۱۳ ب ام و i3

البته پرفروش‌ترین خودروی الکتریکی در سال ۲۰۲۰ رنو Zoe بوده است. این خودرو سال پیش‌ فروش ۹۹۲۶۱ دستگاهی داشت که رشد ۱۱۸ درصدی را نسبت به سال ۲۰۱۹ نشان می‌دهد. تقاضای کلی برای تسلا مدل ۳ افت ۹ درصدی داشته اما این خودرو همچنان رتبه دوم را در اختیار دارد. فولکس‌واگن ID.3 نیز با فروش ۵۶۱۱۸ دستگاهی در رتبه سوم قرار گرفته است.

نگاهی به آمار فروش آخرین ماه سال 2020 در قاره اروپا

اما جنگ خودروهای پلاگین هیبریدی را مرسدس بنز برنده شده و A کلاس به خانه ۲۹۴۲۷ نفر راه یافته است. پس از آن نیز میتسوبیشی اوت لندر با فروش ۲۶۶۷۳ دستگاهی و ولوو XC40 با فروش ۲۶۵۰۶ دستگاهی قرار داشته است.

نگاهی به آمار فروش آخرین ماه سال 2020 در قاره اروپا

البته فروش کلی خودروهای جدید با افت ۲۴ درصدی به ۱۱,۹۴۱,۶۳۳ دستگاه رسیده است.

نگاهی به آمار فروش آخرین ماه سال 2020 در قاره اروپا نگاهی به آمار فروش آخرین ماه سال 2020 در قاره اروپا نگاهی به آمار فروش آخرین ماه سال 2020 در قاره اروپا نگاهی به آمار فروش آخرین ماه سال 2020 در قاره اروپا نگاهی به آمار فروش آخرین ماه سال 2020 در قاره اروپا نگاهی به آمار فروش آخرین ماه سال 2020 در قاره اروپا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی