روسیه خواستار آغاز مذاکرات فوری میان گروه‌های افغان شد


روسیه خواستار آغاز مذاکرات فوری میان گروه‌های افغان شد

مسکو- ایرنا - روسیه اعلام کرد در گفت وگو با هیاتی از طالبان خواستار انجام گفت وگو فوری میان گروه‌های افغان با هدف تشکیل دولت ملی در این کشور شده است .

به گزارش ایرنا، وزارت امور خارجه روسیه روز پنجشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: ضمیر کابولوف نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور افغانستان و رئیس اداره دوم آسیای وزارت خارجه روسیه با هیات طالبان درباره اوضاع افغانستان رایزنی کرد.

در بیانیه آمده است: در جریان این دیدار طرف روسی خواهان آغاز مذاکرات سازنده بین گروه های افغان شد که منجر به توقف جنگ و خونریزی در این کشور و تشکیل حکومت ملی در افغانستان شود.

بر اساس این گزارش ، رئیس هیات طالبان در این دیدار از تلاش های روسیه برای برقراری سازش ملی در افغانستان حمایت کرده و نقش و توانمندی و پتانسیل روسیه برای کمک به مردم این کشور برای بنای حکومت صلح طلب، مستقل و خودکفای اقتصادی را عالی ارزیابی کرد.

گروه طالبان دو سال پیش نیز هیاتی را برای شرکت در مذاکرات بین گروه های افغان در مسکو اعزام کرد. این گروه دیدارهایی با مقامهای شرکت کننده در نشست مسکو داشت.

روسیه برای برقراری سازش ملی در افغانستان با مشارکت همه گروه های افغان ازجمله طالبان و پایان جنگ داخلی در این کشور تلاش می کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیانیه نتانیاهو علیه ایران