بحث داغ کاربران خبرآنلاین درباره استفاده بازیگران زن از کلاه‌گیس


بحث داغ کاربران خبرآنلاین درباره استفاده بازیگران زن از کلاه‌گیس

کاربران خبرآنلاین درباره استفاده از کلاه گیس نظرات بسیار متفاوتی دارند و عده‌ای کاملا موافق و عده‌ای کاملا مخالف استفاده از آن هستند. ماجرایی که پس از گذشت سالیان سال هنوز تکلیف استفاده از آن برای بازیگران مشخص نشده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، تعدادی از سریال‌های تلویزیون ایران، بنابر فضا و داستانی که داشتند و دارند، برای نشان دادن زنان بی‌حجاب، از گلاه‌گیس استفاده کرده و می‌کنند. با این حال، نحوه استفاده از کلاه‌گیس، از همان سال‌های ابتدایی انقلاب، حل نشده باقی مانده است و هنوز هم اگر کارگردانی برای روایت یک داستان بخواهد از تصویر زنان بی‌حجاب استفاده کند، با موانع یا گلایه و اعتراض مواجه می‌شود.

سوال همیشگی این است که بالاخره نمایش زنان با کلاه‌گیس در فیلم و سریال‌ها ممنوع است یا خیر؟ اگر ممنوع است، پس چرا هر از گاهی تصویر زنان با کلاه‌گیس نمایش داده شده و اگر یک بار این اتفاق رخ داده است، چرا کارگردانان برای دفعات بعدی با مشکل مواجه می‌شوند؟

موضوع دیگر این‌که چرا سخت‌گیری‌ها و اعتراضات نسبت به استفاده از کلاه‌گیس در یک سریال ساخته فلان کارگردان، بیشتر از یک سریال دیگر با کارگردانی بهمان هنرمند است؟

به همین دلیل خبرآنلاین از کاربران خود خواست تا نظرشان را درباره استفاده بازیگران زن از کلاه‌گیس در فیلم و سریال‌های ایرانی بگویند.

کلاه‌گیس، کلاه شرعی است

با این‌که هنوز تکلیف استفاده از کلاه گیس مشخص نشده است و هم استفاده کردن و هم استفاده نکردن آن همراه با حواشی است، اما عده زیادی، استفاده از کلاه گیس را یک کلاه شرعی می‌دانند که نباید به روال عادی تبدیل شود.

در همین رابطه، کاربری با اشاره به عدم تفاوت کلاه گیس و موی طبیعی نوشت : «اگر کلاه گیس آن‌قدر طبیعی باشد که با موی واقعی یکی باشد، چه فرقی دارد؟ همان تاثیر را دارد.»

یکی از مخاطبان هم کلاه‌گیس را کلاه شرعی دانست که کارگردان بر سر خود و مخاطبان گذاشته است و کاربر دیگری هم نوشت که با استفاده از کلاه گیس نمی‌توان خدا را فریب داد.

فرد دیگری هم مسئله حجاب در سینما و تلویزیون را یک معضل دانست و نوشت: «اصلا همین الان هم زنان بازیگر در تلویزیون خیلی کم حجاب هستند، همین مانده یک بهانه‌ای هم پیدا کنند.»

استفاده از کلاه گیس چه ایرادی دارد؟

همان‌قدر که عده‌ای با استفاده بازیگران از کلاه‌گیس برای نقش‌شان مخالفت صد درصد داشتند، عده‌ای هم بسیار با این موضوع موافق بودند و باور داشتند استفاده از کلاه گیس ایرادی ندارد و بازی و نقش را طبیعی‌تر و باورپذیرتر می‌کند.

یکی از مخاطبان در موافقت با کلاه‌گیس، به موضوع نمایش فیلم‌های خارجی اشاره کرد و نوشت: «استفاده از کلاه‌گیس هیچ اشکالی ندارد. سریال‌ها و فیلم‌های خارجی بدون روسری در تلویزیون نمایش داده می‌شود.»

کاربر دیگری هم کاملا موافق استفاده از کلاه‌گیس بود چون به نظرش خیلی طبیعی‌تر می‌آید.

کاربری با نام سعید هم این طور نوشت: «با موی طبیعی خود بازی کنند بهتر است، فیلم حس بهتر و واقعی‌تر خواهد داشت، با شعور مردم هم بازی نمی‌شود.»

یکی از کاربران بدون معرفی خودش، به‌طور مفصل توضیح داد : «۱- بله، استفاده کردن از کلاه‌گیس قابل قبول است چون برای مثال، در بسیاری از سریال‌ها و فیلم‌هایی که بیان‌گوی زمان پیش از انقلاب است، پوشیدن کلاه‌گیس و نشان دادن مو، بیشتر حس واقعی به نمایش‌ها می‌دهد. ٢_کمی افکار خودمان را متمرکز به راهکار استفاده از کلاه‌گیس به جای مو کنیم. واقعا چه فرقی می‌کند؟ در همین کشور، بانوان از پستیژ و یا کلاه‌گیس در خیابان‌ها استفاده می‌کنند و اگر تلنگر همسر بنده نباشد، من هرگز متوجه نمی‌شوم که مو اصلی است یا خیر.»

کاربری دیگر نوشت: «خیلی هم خوب است. این‌گونه طبیعی می‌شود. طرف داخل منزل حجابش کامل است خیلی خنده‌دار است. اگر از کلاه گیس استفاده بشود خیلی خوب است من مشکل وجود کلاه گیس را متوجه نمی‌شوم استفاده از آن خیلی خوب است.»

خواندن این مطلب پیشنهاد می‌شود: ◾️همه بازیگران زنی که با کلاه‌گیس در تلویزیون دیده شدند

بحث داغ کاربران خبرآنلاین درباره استفاده بازیگران زن از کلاه‌گیس

مشکل مملکت کلاه‌گیس است؟

طبق معمول بسیاری از موضوع‌ها، در پاسخ به این نظرخواهی، تعدادی از کاربران، از بیخ و بن با طرح چنین پرسشی مخالف بودند.

از جمله یکی از کاربران به فسادهای اخلاقی مهم‌تر از کلاه گیس اشاره کرد و نوشت: «تمام مشکلات مملکت حل شده است، فقط همین مورد مانده که حل بشود، کل مملکت از فساد مسئولین پر شده است، حالا چه فرقی می‌کند موی زن یا کلاه گیس باشد.»

مخاطب دیگری هم درباره مسائلی که به فقر و فساد مسئولان مرتبط است، نوشت: «چیزهای مهم‌تر از موی زن هم هست که بهتر است برای رهایی از فقر و فساد مسئولان به آن رسیدگی کنند.»

کاربر بی‌نامی هم با ابراز تاسف درباره چنین موضوعی نوشت: «فوق‌العاده جای تاسف دارد که در این سال و این قرن ما هنوز با چنین مسائلی درگیر هستیم، هیچ چیز نمی‌توان گفت.»

صدا و سیما هیچ‌گاه درست عمل نکرده است

البته کم نبودند کاربرانی که عملکرد صدا و سیما در هر زمینه‌ای را از اساس اشتباه می‌دانستند و معتقد بودند که این سازمان، هیچگاه محدودیت‌های درستی را که شایسته هنرمند و بیننده باشد، اعمال نمی‌کند.

مخاطبی با نام بازدید کننده به ایرادهای صدا و سیما در موارد قبلی اشاره کرد و نوشت: «کجای کاری برادر من، سرکار خانم زنگنه تو مصاحبه‌ای که با «کافه آپارات» داشت گفت پارسا پیروزفر را به خاطر این‌که زیبا به نظر نیاید، چندین بار گریم می‌کردند. حمید لبخنده هم یک جا گفته بود نمی‌توانستیم هر لباسی تنش کنیم چون اگر یک وقت خوش تیپ می‌شد، صدا و سیما به ما ایراد می‌گرفت، یا صدا و سیما گوش زن‌ها را چسب می‌زند که یک وقت کسی تحریک نشود! صدا و سیمای ما این است.»

کاربری هم معتقد بود تا کنون استفاده از کلا گیس برای کسی مشکلی ایجاد نکرده است و توضیح داد: «در چندین سریال از کلاه گیس استفاده کردید نمونه بازیگرانش هم خانم کتایون ریاحی و یا خانم گلوریا هاردی بودند، چه مشکلی پیش آمد؟ شما مردم ایران را چگونه فرض کردید؟ دیدن موی زن خارجی در تلویزیون مشکلی ندارد ولی کلاه گیس زن ایرانی مشکل دارد؟ البته ما چه توقعاتی داریم این‌ها یک زمانی یک بازیگر مرد رو که یکم خوش قیافه بوده گریم می‌کردند که زیبایی او ازبین برود یا رو گوش بازیگرای زن می گفتن چسب بزنید که نکنه مردم از زیر روسری تحریک شوند صدا و سیما هیچ وقت درست عمل نکرده است.»

۵۷۲۴۵

کد خبر 1480565

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام