نقش ویژه ائمه جمعه در حمایت از حرکت پرشتاب توسعه آذربایجان شرقی


نقش ویژه ائمه جمعه در حمایت از حرکت پرشتاب توسعه آذربایجان شرقی

استاندار آذربایجان شرقی با قدردانی از حمایت و همراهی نماینده ولی فقیه در استان با مجموعه مدیران استانی در جهت اجرای پروژه‌های توسعه و خدمت‌رسانی به مردم، بر نقش و جایگاه ویژه ائمه جمعه استان در حمایت از حرکت پرشتاب توسعه استان تاکید کرد.

محمدرضا پورمحمدی در هشتمین همایش ائمه جمعه استان در مصلای امام خمینی(ره) تبریز، با بیان این‌که حرکت پرشتاب استان در مسیر توسعه همه‌جانبه، متوقف نشده و به‌رغم مشکلات و دشواری‌ها، ادامه دارد، افزود: وحدت و همدلی حاکم بر استان نتیجه رهنمودهای نماینده ولی فقیه و همکاری، همراهی و حمایت ائمه جمعه از مسئولان اجرایی است.

وی با بیان این‌که آذربایجان شرقی با وجود موقعیت بسیار حساس خود از امن‌ترین استان‌های کشور محسوب می‌شود، افزود: در سال‌های اخیر کوچکترین مشکل امنیتی در استان رخ نداده است.

وی به جریان اعتراضات آبان ماه سال گذشته اشاره کرد و گفت: با وجود تلاش شبانه‌روزی دشمنان برای سوءاستفاده از جایگاه مهم آذربایجان و تبریز در جریان این اعتراضات، مردم ما از این برهه حساس نیز سربلند بیرون آمده و شاهد حرکات هنجارشکنانه در تبریز و سایر شهرهای استان نبودیم.

پورمحمدی با اشاره به آثار تحریم بر بدنه اقتصادی کشور، اظهار کرد: در حال حاضر، درآمدهای دولت به یک دهم و فروش نفت به ۳۰۰ هزار بشکه کاهش یافته است و مشکلات اقتصادی و معیشتی را افزایش داده است.

وی با بیان این‌که در دو سال گذشته درب یک واحد تولیدی و صنعتی هم در استان بسته نشده است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه با همکاری قوه قضائیه، بیش از ۵۰۰ واحد تولیدی نیز به چرخه تولید بازگشته و یا از ورشکستگی آن‌ها جلوگیری شده است.

وی هم‌چنین از افزایش بیش از ۵۰ درصدی صادرات غیرنفتی استان خبر داد و گفت: توسعه مناسبات با کشورهای همسایه یکی از اولویت‌های اصلی استان است و در هفته‌های اخیر، نشست‌های اولیه برای بررسی زمینه‌های همکاری برگزار شده است.

استانداری آذربایجان شرقی افزود: نرخ بیکاری استان تک رقمی و پایین‌تر از نرخ کشوری است؛ با این حال باید روز به روز تلاش کنیم تا آمار بیکاری کاهش یابد.

وی با اشاره به خدمات مهم دولت یازدهم و دوازدهم در استان، گفت: از ابتدای استقرار دولت یازدهم، همه ساله بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان طرح و پروژه در استان افتتاح شده و عملیات عمرانی استان هیچ‌گاه متوقف نشده است.

به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، وی در بخشی از سخنان خود به آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان اشاره کرد و افزود: خوشبختانه تعداد فوتی‌های روزانه بیماری کرونا در استان، تک رقمی شده و در حال حاضر ۴۲۵ نفر در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اظهارات جدید رئیس موساد درباره توافق با حماس برای مبادله اسرا