تشکیل قرارگاه پدافند پرتوی در شهرستان‌های مرزی جلفا و خداآفرین


تشکیل قرارگاه پدافند پرتوی در شهرستان‌های مرزی جلفا و خداآفرین

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی از تشکیل قرارگاه پدافند پرتوی در شهرستان‌های مرزی جلفا و خداآفرین خبر داد.

محمدباقر آقایی با حضور در جلسه ستاد پدافند غیرعامل شهرستان‌های جلفا و خداآفرین، ضمن تشریح اهداف و ماموریت‌های قرارگاه پدافند پرتوی، اظهار کرد: آماده بودن در برابر هرگونه حوادث پرتوی مستلزم تهیه طرح‌ها  و سناریوهای رزمایش با موضوعات مختلف است.

وی تاکید کرد: برای آماده سازی و تهیه این طرح‌ها و سناریوها، رصد و پایش مراکز خطرزای پرتوی شهرستان‌ها را بدون ایجاد تنش‌های اجتماعی و شایعه پراکنی باید به صورت مرتب انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: رصد و پایش تهدیدها، آموزش و اطلاع رسانی به افکار عمومی، از جمله ماموریت‌های قرارگاه پدافند پرتوی است.

آقایی با اشاره به اقدامات ضروری قرارگاه پدافند پرتوی بعد از راه اندازی آن، تاکید کرد: رسالت اصلی این قرارگاه مصون سازی زیر ساخت‌ها و صیانت از جان انسان‌ها است، لذا فعالیت و تشکیل منظم جلسات قرارگاه پدافند پرتوی و کارگروه‌های تخصصی مربوط ضروری است.

فرماندار جلفا نیز در این جلسه اظهار کرد: قرارگاه پدافند پرتوی در جهت ساماندهی سیستم دفاعی منطقه با رویکرد کاهش خطر و مصون سازی زیر ساخت‌های پرتوی راه اندازی شده است.

صادق احمدی با بیان این‌که برنامه ریزی برای مدیریت حوادث، یک امر ضروری و انکار ناپذیر است، افزود: علاوه بر همبستگی، انسجام، دقت و همکاری دستگاه‌های مسئول با یکدیگر، سیستم بهداشت و درمان نیز باید ضمن همکاری تنگاتنگ با قرارگاه، آمادگی خود را برای مدیریت حوادث احتمالی افزایش دهد و کارگروه‌های تخصصی قرارگاه جلسات خود را بصورت منظم تشکیل دهند.

فرماندار خداآفرین نیز در ادامه این جلسه گفت: ماهیت صدمات و آسیب‌های ناشی از حوادث پرتوی و هسته‌ی ایجاب می‌کند که سازمان‌های لشکری و کشوری در ارائه پاسخ، مشارکت و ایفای نقش کنند.

به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، علی امیری راد افزود: لازمه مدیریت یکپارچه‌ پاسخ به بحران، هسته آن است که بتوان در مواقع ضروری با عوامل قرارگاه پرتوی ارتباط سریع برقرار کرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم خطرناک و خونسردانه سرقت کابل های برق در خرمشهر / سارق جوان زمینگیر شد + عکس