60 دستگاه ماینر در سمنان کشف شد


60 دستگاه ماینر در سمنان کشف شد

سمنان - ایرنا - روابط عمومی سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان از کشف 60 دستگاه ماینر در حاشیه شهر سمنان خبر داد.

به گزارش ایرنا ، روابط عمومی سپاه قائم آل محمد (عجل) استان سمنان شامگاه پنجشنبه به رسانه ها، اعلام کرد: ۵۵ دستگاه ارز دیجیتال از ۲ واحد تجاری در حاشیه شهر سمنان و پنج دستگاه از یک واحد مسکونی کشف و ضبط شد.

بر اساس این گزارش، پیرو گزارش های مردمی مبنی بر استفاده غیر مجاز دستگاه های ماینر ، پس از بررسی گزارشات سربازان گمنام امام زمان (عج) در اطلاعات شهرستان سمنان با هماهنگی و مشارکت ماموران شرکت توزیع برق و تعزیرات حکومتی این شهرستان ۶۰ دستگاه کشف و توقیف شد.

در این گزارش آمده است: برابر اعلام کارشناسان شرکت توزیع برق ، برق مصرفی این تعداد از دستگاه برابر با مصرف ۱۰۰ واحد مسکونی در روز بوده و ارزش تقریبی محموله کشف شده پنج میلیارد ریال برآورد شده است.

براساس این گزارش، متهمان با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی و پرونده برای رسیدگی به اداره تعزیرات حکومتی ارسال شد.

پول مجازی (بیت کوین) پیش از این با استفاده از رایانه های خانگی تولید می شد اما در سال های اخیر دستگاه هایی مخصوص تولید این پول مجازی (ماینر) ساخته شده است که واردات و استفاده از آنها در ایران غیر مجاز است.

استخراج ارزهای دیجیتال به خصوص نوع بیت‌کوین نیاز به مصرف بالای برق دارد به گونه‌ای که برای استخراج هر واحد بیت‌کوین نیاز به ۷۲ مگاوات ساعت برق است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس همسر عروسکی محمدرضا رهبری بازیگر سریال سیب ممنوعه / همسر شیکش رو دست همه زد !