آلایندگی شدید یکی از پالایشگاه‌های عسلویه به دلیل قطعی برق!


آلایندگی شدید یکی از پالایشگاه‌های عسلویه به دلیل قطعی برق!

گفته می‌شود آلودگی شدید هوای ناشی از فلرینگ با بار آلودگی فراوان در روز چهارشنبه در عسلویه به دلیل مشکلات فنی ناشی از قطع و نوسان برق بوده است.

فرهاد قلی‌نژاد، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در این خصوص می‌گوید: متاسفانه به دلیل مشکل فنی که ظاهرا به دلیل نوسان و قطع برق اتفاق افتاد یکی از پالایشگاه‌های منطقه خاموش و اشکالات فنی موجب فلرینگ با بار آلودگی فراوان و ایجاد آلودگی شدید هوا در عسلویه شد که با تلاش پالایشگاه مذکور مشکل رفع و فعالیت پالایشگاه عادی گردید.

وی همچنین گفت: پالایشگاه‌های منطقه باید تدابیر فنی لازم را در جهت پیشگیری از وقوع اینگونه حوادث و اشکالات فنی به کار گیرند و اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در این خصوص پیگیری و در صورت هر گونه کوتاهی از سوی پالایشگاه‌ها مراتب را وفق قوانین و مقررات پیگیری خواهد کرد زیرا ایجاد آلودگی هوا طبق قانون هوای پاک غیر قانونی و جرم تلقی شده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر اظهار کرد: وفق مصوبه هیات دولت وزارت نفت مکلف به ساماندهی فلرها در منطقه ویژه اقتصادی پارس است که سازمان حفاظت محیط زیست بر این موضوع نظارت خواهد نمود.

گفتنی است با پیشنهاد سازمان حفاظت محیط زیست کارگروه ملی کاهش آلودگی‌های زیست محیطی عسلویه و کنگان با تصویب هیات دولت تشکیل و طرح کاهش آلودگی‌های محیط زیست منطقه در آبان ۹۹ به تصویب هیات دولت رسیده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل ناهماهنگ الناز شاکردوست در اکران فیلم «بی‌بدن»