چهاردهمین جشنواره بین‌المللی اقوام ایران ‌زمین بصورت مجازی آغاز شد


چهاردهمین جشنواره بین‌المللی اقوام ایران ‌زمین بصورت مجازی آغاز شد

گرگان ـ ایرنا ـ چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام ایران‌زمین با حضور جمعی از مهمانان خارجی و داخلی و مسوولان استان گلستان در گرگان کار خود را آغاز کرد.

به گزارش ایرنا؛ استاندار گلستان شامگاه پنجشنبه در این مراسم گفت: آداب، سنن و رسوم مختلف اقوام این استان تشکیل دهنده عناصر فرهنگی و هویت منطقه است و برای معرفی آن به نسل جدید تلاش هرچه بیشتری را طلب می کند.

هادی حق شناس افزود: امسال برای نخستین بار چهار روستا و یک شهر از استان گلستان به عنوان روستاها و شهر ملی صنایع دستی انتخاب شدند که نشان از ظرفیت بالای منطقه در حوزه های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دارد.

وی بیان داشت: آثار تاریخی موجود در استان گلستان از آثار برخی کشورها قدمت و کمیت بیشتری دارد.

وی با بیان اینکه کرونا خسارت زیادی به فعالیت های اقتصادی بویژه در حوزه گردشگری گلستان وارد کرد، گفت: علی رغم اینکه دولت تسهیلات مناسبی برای جبران آن پیش بینی کرد اما خسارت ها بسیار بیشتر است.
به گزارش ایرنا، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان هم گفت: دبیرخانه دائمی جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام ایران زمین مستقر در گرگان بدلیل شیوع کرونا تصمیم گرفت تا چهاردهمین دوره جشنواره را به صورت مجازی برگزار کند.
احمد تجری افزود: در نخستین نمایشگاه مجازی صنایع‌دستی ویژه جشنواره اقوام بیش از ۱۸۰۰ هنرمند از ۳۱ استان کشور به ارائه و فروش بیش از هفت هزار قلم انواع محصول و آثار تولیدی خود می‌پردازند.
وی اضافه کرد: ۲۳ گروه موسیقی آیینی اقوام ایران زمین در ۴ شب برگزاری این دوره از جشنواره هنرنمایی خواهند داشت و هر شب حضور یکی از سفرای کشورهای خارجی را در برنامه زنده به صورت مجازی خواهیم داشت.

چهاردهمین جشنواره بین‌المللی اقوام ایران ‌زمین بصورت مجازی آغاز شد


به گفته وی نمایشگاه مجازی صنایع‌دستی با امکان فروش آنلاین، اجرای گروه‌های فرهنگی و هنری، وبینارهای آموزشی، معرفی فرهنگ روستا، مصاحبه‌های تخصصی و مسابقات متنوع از جمله برنامه های جشنواره اقوام ایران زمین است.

چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام ایران‌زمین تا ۱۲ بهمن‌ماه جاری برپا است و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به پرتال www.gcth.ir برنامه زنده را از طریق آپارات و اینستاگرام در ساعت ۲۱ الی ۲۲:۳۰ و بخش‌های دیگر این رویداد را در طول شبانه‌روز مشاهده کنند.

در افتتاحیه جشنواره اقوام ایران زمین که با حضور فیزیکی یا مجازی مهمانان داخلی و خارجی در تالار فخر الدین اسعد گرگانی برگزار شد؛ هادی حق شناس استاندار گلستان و غلامرضا منتظری نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند.

گلستان با ۱.۹ میلیون نفر جمعیت بدلیل تنوع اقلیمی و تکثر جمعیتی مرکب از اقوام، مذاهب و نژادهای مختلف به نگارستان ایران معروف است از همین روی دبیرخانه دائم جشنواره اقوام ایرانی در مرکز این استان شهر گرگان مستقر و فعالیت دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403