ویروس انگلیسی، شورش اروپایی


ویروس انگلیسی، شورش اروپایی

بحران کرونا در اروپا وارد مرحله تازه‌ای شده است

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما از پاریس، بحران کرونا در اروپا وارد مرحله تازه‌ای شده است.
از طرفی نرخ ابتلاء مردم این قاره به ویروس انگلیسی روز به روز در حال افزایش است؛ مثلا در فرانسه گفته می‌شود تا یک ماه و نیم دیگر منشاء ۶۴ درصد ابتلا به کرونا، ویروس انگلیسی خواهد بود.
دکتر اَلن دوکاردونه ویروس شناس می‌گوید: براساس برآورد‌های صورت گرفته شدت شیوع ویروس انگلیسی در اوائل ماه فوریه به ۱۲ درصد و تا ماه مارس یعنی کمتر از یکماه و نیم دیگر به ۶۴ درصد در فرانسه می‌رسد که فاجعه بار است.
از سوی دیگر با ادامه سختگیری‌ها، موجی از ناامنی و نافرمانی مدنی را در کشور‌های اروپایی شاهدیم.
حمله مسلحانه به یک مرکز کاریابی در جنوب فرانسه با دو کشته و زخمی و باز کردن رستوران‌ها و کافه‌ها با وجود منع قانونی، در کنار اعتراضات خشن ضد دولتی در فرانسه و هلند نمونه‌هایی از این اوضاع است.
با این حال دولت فرانسه می‌گوید نمی‌توانیم در مقابل تهدید ویروس انگلیسی ساکت بنشینیم، قرنطینه بسیار سخت در دستور کار است.
اولیوه وِران وزیر بهداشت فرانسه نیز می‌گوید: این ویروس جدید تهدید بالقوه ایست که به صورت قاطع در راهبرد مبارزه ما قرار دارد؛ اگر سرعت انتشار ویروس انگلیسی ادامه یابد مسلما دولت دست به اقدامات بسیار سخت‌تر خواهد زد.
درحال حاضر اروپا با حدود ۳۰ میلیون مبتلا و ۶۸۰ هزار فوتی کانون نخست همه گیری کرونا در جهان شناخته می‌شود.
منابع امنیتی در اروپا با اشاره به دامنه بحران آلودگی ویروسی و فرسایشی شدن محدودیت ها، نسبت به خطرات بالقوه شورش و ناامنی در این قاره به رهبران سیاسی خود هشدار داده اند.

باصدای اول: دکتر اَلن دوکادونه= کارشناس ویروسی
باصدای دوم: اولیوه وِران= وزیر بهداشت فرانسه
فرانسه: شهسوار حسینی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق