رعایت فاصله اجتماعی در برخی شهرهای زنجان بطور معناداری کاهش یافته است


رعایت فاصله اجتماعی در برخی شهرهای زنجان بطور معناداری کاهش یافته است

زنجان - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: طی هفته گذشته استفاده از ماسک از سوی خدمت‌دهندگان در اماکن و مراکز استان به خصوص در شهرستان‌های زنجان، ابهر و خرمده و رعایت فاصله اجتماعی در شهرستان‌های ابهر، خرمدره و ماهنشان نیز کاهش معناداری داشته است.

دکتر پرویز قزلباش روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به وضعیت شیوع کرونا در شهرهای زنجان و ابهر و افزود: بررسی ها نشان می دهد میزان شیوع ویروس کرونا در شهرستان‌ زنجان، ثابت و خطی شده و طی هفته گذشته این وضعیت در ابهر از روند خطی خود خارج شده و بطور نسبی صعودی شده است.

وی اضافه کرد: بر این اساس شیوع کرونا در شهرستان خدابنده افزایشی اما پایین‌تر از میانگین کشوری، در شهرستان خرمدره روند نزولی داشته اما از میانگین کشوری و استان بالاتر بوده و در این ارتباط باید گفت کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی نگران کننده است.

این مسوول با اشاره به وضعیت کرونایی شهرستان‌های سلطانیه، طارم، ماهنشان و ایجرود نیز گفت: روند شیوع بیماری در شهرستان طارم ثابت و خطی، سلطانیه روند نزولی، شهرستان ایجرود بطور نسبی صعودی و پایین‌تر از میانگین کشوری قرار دارد و شهرستان ماهنشان نیز صعوی شده که نیازمند توجه جدی و شناسایی مناطق آلوده است.

وی با بیان اینکه هر چند شمار بیماران سرپایی کرونایی استان در هفته گذشته ثابت شده اما کاهشی نیست اظهار داشت: بر این اساس و با انجام اقدامات جدی روند ثابت را به نزولی تبدیل می‌کند و از این اهمیت ویژه ای برخوردار است.

قزلباش در خصوص مراجعات افراد مشکوک به کرونا به مراکز سرپایی استان طی دی امسال افزود: در مجموع در هفته دوم دی پنج هزار و ۹۸۸ نفر، هفته سوم این ماه ۶ هزار و ۸۷۵ نفر و هفته چهارم چهارهزار و ۱۲۵ نفر به مراکز سرپایی ۱۴ ساعته فعال استان مراجعه کردند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان تمامی موارد مثبت بر اساس یافته های آزمایشگاهی کرونایی های استان از ابتدای شیوع این بیماری را تا کنون ۴۴ هزار و ۱۰۵ مورد عنوان کرد و گفت: در همین مدت یک‌هزار و ۱۳۰ مورد مرگ ناشی از بیماری کرونا در استان به وقوع پیوسته است.

وی خاطرنشان کرد: شمار تماس بیماران پیگیری شده (۲ تماس به ازای هر بیمار)، تعداد همه بیماران بررسی شده ۳۷ هزار و ۷۳ نفر و تعداد افراد در تماس نزدیک با بیماران ۷۴ هزار و ۷۱۵ نفر در استان بوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک