گاز به هفت روستای خلخال می‌رسد


گاز به هفت روستای خلخال می‌رسد

اردبیل _ ایرنا _ رئیس شرکت گاز خلخال گفت: با افتتاح پروژه‌های گازرسانی ، روستاییان ساکن در هفت روستای این شهرستان از گاز طبیعی برخوردار می‌شوند.

سیدموسی کریم‌پور روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این پروژه‌ها ۶۰۰ خانوار روستایی در روستاهای تزازوج ، نیاخرم ، ایلوانق و گلوجه واقع در بخش مرکزی و روستاهای ویو ، پشگمان ، هشی و طویستان در بخش خورش‌رستم را پوشش خواهد داد.

او با بیان اینکه هم‌اکنون ۹۴ درصد از جمعیت روستایی خلخال از گاز طبیعی برخوردار هستند، اظهارکرد: بزودی شاخص بهره‌مندی جمعیت روستایی این شهرستان از گاز طبیعی به ۹۶ درصد می‌رسد.

وی با اشاره به صرف ۳۰ میلیارد ریال و اجرای ۳۶ کیلومتر خطوط انتقال گاز برای گاز رسانی به روستاهای فاقد گاز طبیعی در بخش مرکزی و بخش خورش‌رستم در سال‌جاری، بیان کرد: به لحاظ کوهستانی بودن منطقه و طولانی بودن فصول سرد سال پاسخ به مطالبات مردم در اجرای طرح‌های گازرسانی از اولویت‌های شرکت گاز است.

گاز به هفت روستای خلخال می‌رسد

وی تشریح کرد: در آینده‌ای نزدیک روستای پرجمعیت برندق در بخش خورش‌رستم این شهرستان نیز با اتمام فاز دوم گازرسانی ، گازدار می‌شود.

رئیس شرکت گاز خلخال همچنین با اشاره به اعتبارات تخصیص یافته از سوی کمیته برنامه‌ریزی و پیگیری‌های فرماندار خلخال در اهمیت گازرسانی به مناطق صعب‌العبور و کوهستانی گفت: تمامی توان کارکنان شرکت گاز استان اردبیل در بحث فنی، مهندسی، طراحی و اجرا بسیج شده تا ضریب برخورداری مردم شهرستان خلخال از گاز افزایش یاید.

خلخال در جنوب اردبیل از شهرستان‌های سردسیر کشور است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل عاشقانه گوگوش با جذابترین شوهرش + عکس ها ، بیوگرافی گوگوش و 4 شوهر رسمی اش