اطلاعات هزار نفر از اهالی رسانه خراسان رضوی گردآوری شد


اطلاعات هزار نفر از اهالی رسانه خراسان رضوی گردآوری شد

مشهد- ایرنا- معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: تاکنون اطلاعات و مشخصات هزار نفر از اهالی رسانه شامل خبرنگاران و دست‌اندرکاران حوزه مطبوعات و رسانه‌ها در این استان گردآوری و مقدمات تشکیل بانک جامع اطلاعاتی اهالی رسانه استان فراهم شده است.

افشین تحفه گر روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: گردآوری این اطلاعات از طریق ثبت نام در سایت به آدرس https://survey.porsline.ir/s/۸۹cANMM انجام گرفته و هنوز امکان ثبت نام اهالی رسانه در این سایت ادامه دارد.

وی ادامه داد: مدیران رسانه در خراسان رضوی نشستی با استاندار این استان برگزار کردند که در این نشست مشکلات حوزه رسانه استان مطرح و تصمیماتی برای حل آنها از سوی استاندار خراسان رضوی اتخاذ شد.

معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: در نخستین گام برای حل مشکلات اهالی رسانه و مطبوعات در این استان پیرو دستور استاندار مقرر شد، بانک جامع اطلاعات رسانه گردآوری شود که در این راستا سایتی طراحی و از اهالی رسانه و مطبوعات استان خواسته شد در این سایت ثبت نام کنند.

وی افزود: ثبت نام در این سایت هنوز قابل انجام است و اهالی رسانه می‌توانند با ثبت نام در این سایت زمینه حل برخی مشکلات را از طریق مسوولان فراهم کنند و به آنان در برنامه ریزی و تصمیم گیریها برای آینده رسانه کمک نمایند.

تحفه گر ادامه داد: در نشست مدیران رسانه با استاندار خراسان رضوی موضوعاتی از جمله مشکلات معیشتی و اقتصادی خبرنگاران، پرداخت تسهیلات قرض الحسنه، ایجاد خانه رسانه در استان و مسائل دیگر مطرح شد که برخی از آنها پیگیری و تا حدی به نتیجه رسیده است.

وی اظهار امیدواری کرد با تکمیل بانک جامع اطلاعات رسانه خراسان رضوی، جامعه هدف برای کمک و سازماندهی بخش رسانه و مطبوعات استان مشخص و زمینه برای فعالیتهای بیشتر و رفع مشکلات اهالی رسانه در استان فراهم شود.

خراسان رضوی قطب دوم رسانه‌ای ایران و نخستین استانی است که چهار روزنامه را به صورت اختصاصی منتشر کرده و ۲ خبرگزاری اختصاصی دارد.

۲ هزار خبرنگار در قالب ۴۰۰ نشریه، خبرگزاری، پایگاه خبری و رسانه‌های برخط در خراسان رضوی فعالیت دارند. ۳۴۰ نفر از این خبرنگاران عضو خانه مطبوعات و رسانه‌های خراسان رضوی هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف درباره تضمین های امنیتی در صورت مذاکرات درباره اوکراین صحبت کرد